Efectele fără precedent ale pandemiei COVID-19 asupra turismului continuă să fie resimțite din plin în Europa și în restul lumii, oamenii continuând să își modifice planurile de călătorie.
Dar chiar dacă restricțiile sunt adăugate sau întărite, mulți călători încă sunt optimiști și abia așteaptă să pornească din nou la drum în cursul acestui an, potrivit unui nou sondaj realizat de LuggageHero, o rețea de găzduire a bagajelor în 40 de orașe din Europa și America de Nord. Studiul a fost efectuat între 5-9 aprilie 2020 prin formulare online, respectând echilibrul de gen, vârstă și reprezentare geografică.
Călătoriile actuale
Aproape 60% dintre respondenți aveau o călătorie planificată pentru lunile aprilie sau mai, iar cei mai mulți dintre ei (91%) deja au anulat acele rezervări sau sunt pe cale să facă acest lucru. Impactul economic este chiar mai mare, ținând cont că mai mult de jumătate dintre ei urmau să călătorească alături de cel puțin încă o persoană.
Călătoriile viitoare
Adăugând mult optimism în acest peisaj, 78% au afirmat că nu vor renunța la acele planuri atât timp cât localitățile de proveniență sau destinațiile de vacanță nu vor fi în carantină. Ceea ce înseamnă că, cel puțin momentan, există un impact de doar 22% asupra turismului între lunile iunie-decembrie.
Întrebați despre călătoriile din perioada iunie-decembrie, 54% dintre europeni deja aveau deplasări planificate, iar mai mult de 2 treimi plănuiau să meargă alături de cel puțin încă o persoană.
Schimbare de peisaj
Dintre cei care au spus că vor călători în perioada iunie-decembrie, aproape jumătate (44%) afirmă că nu se vor orienta către altă destinație decât cea planificată deja. Totuși, 35% vor încerca să evite orașele mari și transportul public, îndreptându-se mai ales către parcuri naturale sau alte locații mai izolate.
Aproape jumătate dintre respondenți încă doresc să plece în afara țării, în timp ce 47% iau în considerare să înlocuiască vacanțele internaționale cu cele din interiorul țării în 2020.
Doar 6% dintre respondenții europeni spun că nu vor călători deloc în 2020, o scădere considerabilă față de sondajul efectuat cu aproximativ 3 săptămâni în urmă, când 17% menționau acest lucru. Probabil că această creștere se datorează forțării călătorilor împătimiți de a sta în casele lor în ultima perioadă.
Precauția este în creștere
LuggageHero a efectuat un alt sondaj în urmă cu 3 săptămâni, iar acum doar 36% dintre participanți declară că vor avea același buget de vacanță la dispoziție cu cel preconizat înaintea răspândirii virusului: 35% își vor reduce cheltuielile cu până la 40%, iar 29% spun că vor tăia din bugetul de vacanță mai mult de 40%, acest procent fiind într-o ușoară creștere cu 3% față de analiza din urmă cu 3 săptămâni, sugerând, probabil, o continuare a economisirii intense.
Respondenții la sondajul din luna aprilie arată în continuare o dorință mare de a călători în lunile viitoare, dar adoptând mai multe măsuri de precauție, în general. Un punct important este faptul că sondajul anterior arăta că 46% vor dispune de același buget de vacanță, dar în numai 3 săptămâni scăderea a fost de 10%. În ceea ce privește înlocuirea vacanțelor în străinătate cu cele din interiorul țării, procentul aproape s-a triplat, crescând de la 17% în martie la 47% în aprilie. Deciziile privind destinațiile s-au modificat ușor, cu 2% mai mulți oameni (de la 33% la 35%) dorind să evite locații citadine, căutând mai degrabă locații în natură.
Jannik Lawaetz, CEO la LuggageHero afirmă că se simte impulsionat de dorința crescândă a oamenilor de a explora lumea și a căuta noi experiențe:
„Deși oamenii, pe bună dreptate, își anulează călătoriile din lunile imediat următoare și probabil că își amână altele, este clar că utilizatorii noștri sunt în continuare dedicați călătoriilor. Credem că cererea va reveni mai puternic decât oricând pe măsură ce ne vom simți din nou în siguranță să călătorim. Personal, abia aștept.”
Lawaetz consideră că între timp industria turismului în general caută noi metode de a crește valoarea serviciilor oferite și de a aduce un plus de confort călătorilor în viitor, în timp ce păstrează siguranța și igiena ca priorități.
„Întreaga industrie încearcă din răsputeri să se adapteze la ceea ce credem că va fi un nou mod de a călători. Aceasta va presupune și lucruri precum măsurile suplimentare de igienă, plățile contactless, sporirea interacțiunii online și alte abordări care să transforme această criză într-o oportunitate pentru călătorii mai sigure și mai plăcute pentru noi toți. În ceea ce ne privește, echipa noastră din LuggageHero este dedicată implementării de noi practici care să îmbunătățească și mai mult calitatea interacțiunii cu clienții noștri, sporind atât distracția, cât și economiile și siguranța.
Studiul a fost realizat pe date colectate online, prin Google Forms, de la 2200 de persoane din întreaga lume între 05.04.2020 – 09.04.2020.
Be the first to comment