Asociația de Management al Destinației Turistice Delta Dunării (AMDTDD) susține demersul inițiat de Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), respectiv realizarea unui studiu despre ce simte publicul legat de închiderea restaurantelor la interior în condițiile actuale.
Din dorința de a fi cât mai conectați cu oaspeții care trec pragul restaurantelor și pentru a continua dialogurile constructive, HORA a inițiat demersul pentru realizarea unui sondaj de opinie.
„Ne exprimăm îngrijorarea cu privire la evoluția industriei și la consecințele închiderii la interior a restaurantelor asupra angajaților din HORECA, dar si asupra oamenilor care dădeau sens eforturilor noastre, clienții. Restaurantele nu doar deservesc comunitatea, ci le aparțin. Mâncarea bună adună oamenii împreună, serviciile bune îi fac pe oameni să se simtă bine veniți și relaxați, restaurantele sunt un context excelent de socializare. În acest sens, ne-am propus să aflăm ce simte publicul legat de închiderea restaurantelor la interior în condițiile actuale și cât de importante sunt pentru ei”, au precizat reprezentanții HORA.
Sondajul de opinie a fost realizat de CURS la începutul lunii noiembrie, la solicitarea HORA, și relevă că:
- 78 la sută din populația României consideră că restaurantele ar trebui redeschise;
- 80 la sută din români sunt de acord total sau parțial că proprietarii de hoteluri, restaurante, cafenele trebuie despăgubiți economic de către stat, industria HORECA fiind una dintre industriile cele mai afectate de măsurile economice luate în pandemie;
- 38 la sută din populație consideră că este foarte important pentru viața lor socială să poată merge în mod regulat la restaurant sau la cafenea;
- 56 la sută din români obișnuiau să iasă cel puțin o dată pe lună la restaurant înainte de impunerea măsurilor de închidere a restaurantelor;
- 48 la sută din români ar merge mâine la restaurant dacă acestea ar fi redeschise cu normele sanitare și de distanțare socială.
Studiul s-a efectuat față în față, în perioada 2-9 noiembrie, în rândul populației adulte rezidente în România, în mediul urban, cu vârsta de peste 18 ani. Volumul eșantionului: 1067 respondenți, 18+, cu o marjă de eroare +/-3 la sută la un nivel de încredere de 95 la sută.
„În marea de impredictibilitate și evoluție negativă, răspunsurile la sondaj ne-au adus speranță și ne dau încrederea și puterea de a continua să găsim soluții pentru a salva industria. Oamenii vor să meargă la restaurant. Considerăm că restricționarea totală a vânzării și a consumului în restaurant nu rezolvă dificultățile statului în a asigura respectarea legii și că prin aceste măsuri radicale se aduc doar mari prejudicii sectorului HORECA, deja îngenuncheat. Misiunea noastră rămâne aceeași, de a apăra interesele industriei de ospitalitate și de a fi un sprijin pentru antreprenorii din domeniu, care în această perioadă de confuzie generală, au nevoie de ghidaj și de o comunitate puternică”, au mai transmis sursele citate.
Be the first to comment