Într-o conferință de presă susținută în această dimineață, Ionuț Nedea, propietarul agenției de turism Litoralulromanesc.ro, a declarat că anul 2021 este cel mai bun an din istoria companiei pe care o conduce! Agenția raportează, în acest an, vânzări de 165 milioane de lei, în creștere cu 65% față de 2020 și cu 26% față de cifrele înregistrate în 2019, în condițiile în care, prin intermediul său, vara aceasta au ajuns în stațiunile românești de la mare peste 200.000 de turiști, în creștere cu 31% față de 2020.
“Da, este cel mai bun an din istoria companiei noastre! Privit în ansamblu, 2021 a fost un sezon bun, mai ales dacă ținem cont de contextul pandemic în care ne aflăm, factor care a influențat planurile de vacanță ale românilor.
De altfel, putem spune că, într-o oarecare măsură, restricțiile de călătorie în destinații externe populare i-au determinat pe mulți români să meargă în concediu în țară. Noi, ca agenție, am reușit să depășim cifrele din 2019, considerat cel mai bun an din istoria turismului autohton și, implicit, din istoria noastră de 16 ani”, a declarat Ionuț Nedea.
În ceea ce privește valoarea medie a pachetelor turistice achiziționate, s-a păstrat media anului trecut, în condițiile în care hotelurile au păstrat, în majoritate, aceleași prețuri de anul trecut. Durata medie a unui sejur a fost de 5,4 zile, similară cu cea din 2019.
“Anul acesta media sejurului a fost similar cu cea de anul trecut, între 470-475 euro. Ne propunem același lucru pentru anul viitor, dar trebuie să avem în vedere că este destul de dificil, în contextul creșterii costurilor, o creștere destul de accentuată, pe care am sesizat-o și din cauza creșterii tarifelor la energia electrică și la alte utilități, însă nu cred că vor fi majorări semnificative de preț pentru anul viitor”, a spus propietarul celui mai mare retailer de vacanțe în stațiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turiști, cât și ca vânzări.
În privința estimărilor pentru sezonul estival 2022, Ionuț Nedea își dorește ca prețurile să se mențină sau să crească foarte puțin, însă este îngrijorat de modul în care valoarea pachetelor de vacanță va fi influențată de creșterile de preț la energia electrică, creșteri ce vor determina scumpiri în lanț. De aceea, sfatul său este de a fi achiziționate pachete de vacanță din timp, prețul acestora putând fi cu 50 la sută mai mic decât dacă ar fi cumpărate în ultimul moment.
“La finalul lunii septembrie vom lansa ofertele de înscrieri timpurii, care presupun reduceri semnificative, de 50 sau chiar 60 la sută”, a spus Ionuț Nedea.
O altă cauză pentru care Ionuț Nedea se așteaptă la un recul al vânzărilor, cel puțin pentru prima parte a anului 2022, este lipsa tichetelor de vacanță.
“Avem o provocare foarte importantă, în condițiile în care va fi primul an după mulți ani în care nu vom avea, cel puțin la început, vouchere de vacanță. Vom vedea, promisiuni există din partea guvernului, eu cred că se vor da vouchere anul viitor, însă în ceea ce privește perioadele de început de vânzări, de înscrieri timpurii, se pare că nu vom putea miza pe ele, iar impactul poate fi unul destul de mare”, a declarat Ionuț Nedea.
Potrivit celor peste 10.000 de turiști care au oferit feedback după sejururile petrecute pe litoral, gradul de satisfacție în ceea ce privește curățenia din hotelurile în care s-au cazat este de 8,38 din 10, în vreme ce la capitolul “Servicii” nivelul de satisfacție este de 8,19.
“Rezultatele sunt bune, în ceea ce ne privește, dar trebuie să ținem cont că vorbim de turiști ai agenției tour-operatoare. Întotdeauna gradul de satisfacție la un tour-operator va fi mai mare decât gradul de satisfacție al pieței. Astfel, estimăm că media gradului de satisfacție în afara agenției, pe tot litoralul, este undeva la 65-70 la sută”, a explicat Ionuț Nedea.
Cele mai căutate stațiuni vara aceasta au rămas, ca și în anii precedenți, Mamaia și Eforie Nord, care au cumulat aproximativ 35% din totalul rezervărilor făcute la mare prin Litoralulromanesc.ro, cele două destinații având și cea mai mare capacitate de cazare, precum și unități hoteliere din toate categoriile atât în ceea ce privește clasificarea, cât și tarifele. Pe locul trei în topul stațiunilor populare în 2021 se află Neptun-Olimp, apoi Jupiter și Saturn – aproape la egalitate în preferințele turiștilor care au ajuns la mare în această vară, fiind urmate de Venus, Costinești, Eforie Sud și Mangalia.
Cei mai mulți turiști care și-au făcut vacanțele în stațiunile autohtone de la Marea Neagră au venit din București (34,26%), podiumul fiind completat de județele Timiș (7,13) și Cluj (5,75%). Din păcate, în condițiile în care pandemia a continuat să afecteze vânzările externe, numărul turiștilor străini s-a păstrat la cote foarte joase.
“Pe partea de incoming lucrurile au stat mai prost. Sunt foarte puține țări care au recomandat sau care au lăsat turiștii să vină în România, majoritatea țărilor din Europa s-au confruntat cu cifre foarte mari în ceea ce privește îmbolnăvirile și atunci s-au aflat pe liste roșii sau galbene, ceea ce a presupus anumite condiții de intrare. A fost, totuși, mai bine decât 2020, dar volumele sunt nesemnificative”, a mai spus proprietarul Litoralulromanesc.ro.
Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 stațiuni de pe litoralul românesc, de la unități de o stea până la cele de cinci stele. În cei 16 ani de activitate, turoperatorul a organizat vacanțe la malul mării pentru peste 1,3 milioane de turiști care au rezervat peste 4 milioane de nopți de cazare.
Be the first to comment