Președintele Asociației pentru Promovarea Timișoarei, Simion Giurcă, unul dintre cei mai apreciați specialiști în domeniul turismului, a fost invitatul jurnalistei Feri Predescu, la GoNEXT TV.
Acest fapt este și argumentul care a stat la baza numirii lui, de către primarul Dominic Fritz, în fruntea covârșitoarei misiuni de convingere și atragere a unui număr cât mai mare de vizitatori și turiști, în acest an, la Timișoara. Simion Giurcă are o experiență de peste 35 de ani în turism, a condus ani de zile reprezentanța de la Viena a Biroului de promovare turistică a României. L-am întâlnit la Târgul de Turism al României unde, cu deschidere și căldură, ne-a răspuns la întrebări. Ne-a vorbit, printre altele, despre Oscarul în turism, distincția „Mărul de aur” pe care Timișoara – Capitală Culturală Europeană o va primi, la sfârșitul lunii martie, din partea Federației Internaționale a Jurnaliștilor și Scriitorilor de Turism.
De subliniat este că, pentru a deveni capitală culturală europeană, Timișoara a participat la o competiție internațională foarte severă. Și a câștigat. A fost mai tare decât București, Cluj, Iași, Baia Mare. Domnul Giurcă este convins că Timișoara se va ridica, fără probleme, la nivelul pretențiilor unui oraș cultural european.
Genurile culturale sunt multe, iar gusturile culturale sunt diferite. Specialistul în turism nu a ascuns că „micul handicap al Timișoarei este că nu are săli cu capacități foarte mari, ceea ce ne obligă să facem multe evenimente in stradă”. De altfel, la deschiderea oficială a programului Timișoara 2023 – Capitală Culturală Europeană, pe străzile orașului au fost zeci de mii de oameni.
Peste 500.000 de vizitatori și turiști sunt așteptați, în acest an, la Timișoara. Sunt locuri de cazare in hoteluri, peste 5400, li se adaugă pensiuni, vile, apartamente, în jur de 1500 locuri. Și mai sunt, până la 10.000, capacități de cazare in restul județului și in județele vecine.
Simion Giurcă a abordat și subiectul, dureros pentru el, am putea spune, al promovării României pentru atragerea turiștilor străini. Și asta pentru că a fost, ani de zile, reprezentantul la Viena al Biroului de promovare a turismului românesc. Austriecii i-au recunoscut profesionalismul și l-au făcut cetățean de onoare al Vienei. Ministerul nostru al Turismului a pus însă lacăt ușilor birourilor externe. Rezultatul a fost că s-a cam terminat cu aducerea turiștilor străini în țară.
Iar „tristețea” lui Simion Giurcă este că România nu mai are senzori pe piața externă. Nu mai primește informații de la nimeni, „cum suntem văzuți, de ce ar veni lumea la noi etc”. Chiar dacă, în era online, turistul poate obține singur informația despre o destinație turistică, de oriunde in lume, țările cu lungă tradiție turistică nu renunță la promovarea clasică, umană. Așa se face că Franța, Italia, Grecia, Germania, Marea Britanie, SUA, și-a păstrat reprezentanțele turistice externe.
De acum ne vedem și pe CD TV – televiziunea digitală cu cea mai mare acoperire din Sud Estul României: Constanța, Tulcea, Ialomița și Călărași.
Cele mai bune emisiuni și reportaje sunt pe www.cdtv.ro
Be the first to comment