Vești bune pentru românii care doresc să petreacă o vacanță de neuitat în Antalya. Începând din 31 mai și până pe 13 septembrie, agenția de turism Paralela 45 pune la dispoziția turiștilor un charter cu destinația Antalya. Zborul va fi unul săptămânal, iar tarifele pentru cazare, transport, all-inclusive, pentru o săptămână depășesc 400 de euro.
Alin Burcea, CEO Paralela 45, a explicat, astăzi, într-o conferință de presă susținută la Aeroportul Mihail Kogălniceanu motivul pentru care a fost aleasă compania turcească Coredon Airlines pentru cursele charter către Antalya.
“În 2022 a fost dezastru cu companiile aeriene. S-au anulat zboruri. De ce? Din cauza aeroporturilor. Pentru că aeroporturi mari, gen Heathrow, în pandemie, au dat oameni afară. Nu au avut timpul fizic necesar să angajeze oameni în ritmul în care era nevoie. Și din cauza asta aeroporturile mari, acum cred că s-a reglat treaba, nu au putut să facă curse. Noi am ales pentru zborul ăsta Coredon Airlines. Este o companie turcească care face chartere, are 38 de avioane, este puțin mai scumpă, dar la modul de 10 euro față de altcineva, să zic poate de compania Tarom, însă în 2022 cea mai mare întârziere a fost de 30 de minute. E o companie serioasă cu care am încercat să zburăm și în 2020, dar în 2020 s-a întâmplat ce s-a întâmplat însă noi am rămas fideli ideii de a zbura de aici”, a spus Alin Burcea.
El a recomandat lunile mai și octombrie ca fiind cele mai bune pentru vacanțele în Turcia.
“În luna mai, după 10 mai, sunt 28 – 30 de grade, iar tarifele în mai față de august sunt la sub jumătate, în condițiile în care Antalya, ca tarife, a crescut în fiecare an, în ultimii ani cam cu 20% în medie pe an.
În primul an nu am luat mai devreme din mai, dar dacă merg lucrurile în regulă, cred că anul viitor o să luăm din 5 mai. Mai este foarte bun. Și octombrie. Sunt luni foarte bune. Noi mergem deocamdată până pe 13 septembrie, dar dacă merge bine, o să mergem la altul întâi până la 1 octombrie”, a mai precizat Alin Burcea.
Tarifele pentru vacanțele cu Paralela 45 în Antalya, cu zbor de pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu, depășesc 400 de euro.
“În Antalya sunt 400 de hoteluri, nu pot să vă spun prețul. Noi avem hoteluri cu care avem exclusivitate, dar de la 400 de euro în sus. Gândiți-vă că în acest 400 de euro intră zborul, 7 nopți cazare, all-inclusive, transfer la hotel, ghid și puțin comision pentru noi și pentru partenerul din Turcia. Eu am mare încredere că lucrurile vor merge bine”, a precizat Alin Burcea.
El s-a referit și la condițiile pe care turiștii le vor găsi în Antalya.
“Antalya este dezvoltată cu cap de circa 40 de ani. Știți cum s-au dezvoltat? Nu s-au vândut terenuri, s-au dat terenuri în concesiune pe 49 de ani, iar investitorii au fost selectați de către guvernul turc cu un minim de investiții. Nu a fost nicio licitație, nu a fost nimic. În general, cei care au investit în Antalya sunt firme care aveau alte activități, câștigau anumite sume de bani și au făcut hoteluri.Probabil că dacă era în România așa ceva, se dădea fără licitație, ajungeau la DNA. În Antalya, din cele 400 de hoteluri, 399 sunt de 5 stele. Sigur că sunt 5 stele standard, 5 stele superior, 5 stele de lux, sunt diferite, dar conceptul de bază acolo este all-inclusive și all-inclusive nu mai e doar mâncare, înseamnă și diverse activități. E conceptul captiv în sistem. Stai acolo, ai fel de fel de activități de făcut, club, bar, activități sportive și, din păcate, excursiile opționale au mai scăzut în ultimii 15-20 de ani, că lumea nu prea mai are interes să iasă din stațiuni”, a mai povestit Alin Burcea.
Bogdan Artagea, directorul Aeroportului Mihail Kogălniceanu, care a fost prezent la conferința de presă, a spus care este programul charterului către Antalya.
“Cursa de Antalya va opera în ziua de miercuri. Sosirea va fi la 15:45 pe aeroport, plecarea la 16.45. Noi suntem la dispoziția companiei pentru a deservi în condiții de siguranță, securitate și de calitate pasagerii plecați și sosiți pe acest aeroport”, a explicat Bogdan Artagea.
El și-ar dori să existe cât mai multe zboruri de pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu.
“E păcat, pentru că avem probabil o infrastructură extraordinară în comparație cu celelalte aerodromuri din țară. Suntem al doilea aeroport ca mărime după Otopeni. Avem servicii de bună calitate, de ultimă generație, când vorbim aici de cooperare și cred că sunt în cel mai safety aeroport, având în vedere că aici operează armata americană, cât și NATO”, a adăugat Artagea.
Directorul Aeroportului Mihail Kogălniceanu a explicat și motivul pentru care au fost anulate curse importante în ultimii ani.
“Pe Italia a fost cursa de Roma, care din păcate s-a anulat pentru că nu s-au vândut bilete din Constanța. Nu este suficient ca o companie să aducă un grup aerian, dacă biletele nu se vor vinde și dacă nu vom putea face promovare pentru această rută, este puțin din partea noastră. Aici vorbesc inclusiv de cei din turism pentru că biletele de avion le vând și companiile pe site-ul lor, dar le vând și agențiile de turism. Am avut bază Blue Air aici, aveam zboruri spre Paris, spre Atena, spre Milano, Roma. Mergeam la agențiile de turism și spuneam aveți zboruri spre Atena și Milano? De la București. Agențiile din Constanța nu vindeau zboruri din Constanța”, a mai spus Bogdan Artagea.
Jurnalistul GoNEXT l-a întrebat pe Alin Burcea cum se poate promova Constanța, având în vedere că nu a participat la ediția din februarie a Târgului de Turism al României de la București.
“Una dintre modalitățile de promovare a unei regiuni este să participi la târguri. Acum România nu a reușit să participe la cel mai mare târg de la Berlin. Dar ca să aveți succes, Constanța e numai plămânul turismului, trebuie să mergem la târgurile internaționale, cât și la târguri intern, cu stand. Asta este neapărat. Și eu tot sper să vă funcționeze aceste OMD-uri, pentru că, de exemplu, Mangalia a făcut OMD de doi ani și jumătate, au 2.000.000 milioane de dolari, să îi folosească, banii nu trebuie lăsați moștenire”, a explicat Alin Burcea.
Președintele Consiliului Județean Constanța, Mihai Lupu, care a participat la această conferință de presă, a prezentat mai multe argumente pentru care promovarea turistică nu este la nivel dorit.
“Nu am făcut ce trebuia să facem nu pentru că nu am vrut, ci pentru că instrumentele legale nu ne-au permis. Mi-aș dori foarte mult să pot, prin bugetul pe care îl am, să acord o taxă de promovare. Din păcate, legea nu-mi permite pentru că nu am cum să fac acest lucru. Mi-aș fi dorit foarte mult să pot să vin cu subvenții pentru a suplimenta aceste chartere, iar acest transport să devină eficient. Nu avem cum. Nu îmi dă voie legea. Vreau să spun că indiferent ce va dori o autoritate publică, dacă nu este în parteneriat cu mediul de afaceri, nu va face nimic. Și dacă nu vom fi atenți la tot ce înseamnă strategia aceasta pe care mediul de afaceri trebuie să o propună, cu siguranță nu se va întâmpla nimic”, a declarat Mihai Lupu.
El a mai spus că în județul Constanța divertismentul a dispărut.
“Anul trecut a fost o dezbatere chiar în față la Muzeul de Istorie, în care au fost oamenii implicați în turism, care au spus că pentru a avea succes într-un demers și o eficiență în turism ai mai multe componente.
O componentă esențială este industria divertismentului, care a dispărut la noi. A dispărut odată cu instituții. A dispărut Teatrul Fantasio, divertismentul a dispărut. Au dispărut multe spații care se pretau și care chiar aveau ca obiect de activitate zona aceasta de divertisment. Nu mai vorbim Teatrul Mamaia, nu mai vorbim de Teatrul Soveja. Ofertele noastre ale instituțiile au fost la pământ. Ceea ce trebuie să facem noi acum este să revigorăm această industrie a divertismentului. Sigur că lumea vine astăzi în Constanța pentru plajă. Dar ce faci dacă nu ai timp pentru plajă? Ce oferi? Avem șapte circuite turistice aprobate de Ministerul Turismului, în care trebuie să venim în parteneriat cu mediul de afaceri și oamenii din turism, să punem în valoare.
Nu-i suficient să ai doar plajă, să ai loc de parcare. Trebuie să punem în primul rând potențialul acestei zone, potențialul arheologic. Serviciile, nu neapărat că sunt proaste. Am fost în foarte multe zone ale lumii și să știți că noi,în Constanța și în Dobrogea și România nu e cu nimic mai prejos în oferta hotelieră. Vreau să vă spun că la târgurile de turism noi nu putem să ne ducem cu produsul turistic. Noi nu avem produs turistic, Consiliul Județean și nici Primăria nu are. Ceea ce facem noi este de a promova ce ni se pune pe masă. Suntem parteneri. Dacă patronatele au nevoie de noi suntem acolo”, a afirmat președintele Consiliului Județean Constanța.
De acum ne vedem și pe CD TV – televiziunea digitală cu cea mai mare acoperire din Sud Estul României: Constanța, Tulcea, Ialomița și Călărași.
Cele mai bune emisiuni și reportaje sunt pe www.cdtv.ro
Be the first to comment