România rămâne preferata românilor pentru Sărbătorile de iarnă, cererea pentru pachete de Revelion fiind peste oferta existentă în cadrul agențiilor de turism, unele unități având un grad ridicat de ocupare încă din toamnă.
Pachetele de servicii complete, mesele festive, programe artistice tradiționale și acces la facilitățile SPA ale unităților hoteliere, au convins turiștii să opteze pentru România, ca destinație de vacanță preferată pentru Sărbătorile de iarnă, cu o creștere de 24% față de anul trecut.
Tarifele au fost în medie cu 10-15% mai mari față de 2022, însă programele de tip “Înscrieri Timpurii” lansate încă din vară au anulat practic această creștere, reducerile ajungând până la -25% în prima etapă a programului. Astfel, tarifele pentru Revelion, au oscilat între 1745 lei pers/sejur de 3 nopți pentru un pachet la un hotel de 3* din Băile Herculane, cu cină festivă pentru noaptea dintre ani și 5798 lei persoană/sejur 3 nopți pentru o unitate de 4* din Poiana Brașov, cazarea într-o cameră dublă cu cine festive, premii, muzică live și numeroase surprize, conform datelor BIBI Touroperator, unul dintre cei mai importanți touroperatori specializat exclusiv pe vacanțe în România.
Privind retrospectiv, anul 2023 a însemnat o intensificare a interesului turiștilor pentru stațiunile din România trendul fiind ascendent, cu o creștere de 29% pentru riviera românească și cu aproape 32% pentru destinațiile de munte balneo și orașe, procent superior anului 2019, considerat de referință, înainte de pandemie. În același timp, pentru Delta Dunării se observă o creștere de aproape 12%. Pentru litoral, turiștii au preferat în proporție de 29% unitățile clasificate la 3* și 56% cele de 4* iar pentru cele de munte-balneo proporția este constantă, în jur de 40% atât pentru unitățile de 3* cât și pentru cele de 4*.
Din perspectiva touroperatorului, tarifele hoteliere din acest an au crescut în medie cu 15%-20% față de anul trecut, fiind corelate cu indicele inflației anuale prognozate pentru sfârșitul anului. Astfel, tariful mediu de pers./sejur a crescut de la 1.778 lei în 2122 la 2015 lei în 2023, în condițiile în care durata medie a sejurului nu a scăzut semnificativ, față de 2022, situându-se între 4.7 nopți cazare/sejur pentru litoral și 4,3 pentru zona de munte-balneo.
Se poate observa o creștere importantă a interesului pentru Târgurile de Crăciun din România, includerea lor în clasamentele internaționale ale celor mai frumoase piețe de Crăciun, a stârnit interesul românilor pentru astfel de vacanțe.
După perioada de pandemie, turismul a început să-și revină, românii fiind dornici de vacanțe, cca 40% dintre aceștia optând pentru rezervări în avans prin programele “Înscrieri Timpurii”, concept introdus pe piața de turism chiar de BIBI Touroperator. O parte importantă a rezervărilor s-a datorat voucherelor de vacanță, aproape 30% fiind achitate cu ajutorul lor, sprijin real pentru turismul intern și suport financiar pentru cei care vor să redescopere România.
“În ciuda tuturor provocărilor, anul 2023 a fost unul de creștere. Turismul s-a apropiat de nivelurile de referință din 2019 iar pe unele segmente – precum balneo – a depășit semnificativ acest reper. Turismul intern a fost impulsionat și de voucherele de vacanță care au extins gradul de ocupare și în lunile de extrasezon. În plus, am observat o diversificare a cererii și în alte localități decât în stațiunile consacrate. Au apărut alte atracții precum târgurile de Crăciun, care s-au dovedit de succes. Totuși incomingul își revine mult mai lent, turiștii străini fiind în număr încă mic față de nivelurile dinainte de pandemie. Pentru 2024 ne dorim o creștere pe acest segment. Asteptam să scadă treptat presiunea inflaționistă iar turiștii să călătorească cu optimism în vacanțe odihnitoare și motivante”, a declarat Adrian Voican, președinte BIBI Group4Travel.
Cele mai solicitate destinații de vacanță pentru riviera românească au fost Mamaia, Eforie Nord și Jupiter, cu o pondere de 58% din totalul vânzărilor pentru litoral, în timp ce în zona de munte, Sinaia, Predeal și Poiana Brașov, au ocupat 54% din totalul achizițiilor iar pentru balneo, Băile Felix, Călimănești- Căciulata și Băile Herculane cu o pondere de 62%.
Strategia pentru 2024 este reprezentată de investițiile în tehnologie și digitalizare, participarea la târguri internaționale de turism și o promovare constantă la evenimentele interne și internaționale, o colaborare cu OMD-urile locale pentru atragere de turiști și nu în ultimul rând, un dialog permanent cu hotelierii, pentru descoperirea celor mai bune soluții tarifare, în sprijinul turiștilor.
Be the first to comment