FOTO VIDEO OMD Mamaia Nord afirmă că stațiunea a avut grad de ocupare de aproape 90% în iulie și în august, în creștere cu trei, patru procente față de anul trecut

Bilanțul OMD Mamaia Nord. FOTO Adrian Boioglu

OMD Mamaia Nord se poate lăuda cu un sezon bun, gradul de ocupare  în stațiune fiind de aproape 90% atât în luna iulie și în luna august. Acest lucru înseamnă o creștere cu trei, patru procente față de cele două luni din 2023.

Conducerea OMD Mamaia Nord a organizat astăzi o conferință de presă unde a prezentat rezultatele înregistrate în acest sezon.

Președintele Organizației Patronală Mamaia Nord, Cristian Popescu, a vorbit despre atuurile pe care le are Mamaia Nord față de alte stațiuni.

„Din fericire, în Mamaia Nord, în ultimii ani de zile, am fost zona norocoasă unde nu s-a acționat asupra loturilor de plaje și datorită acestui lucru, turiștii ne-au preferat. Anul acesta, referitor la gradul de ocupare al cazării, a fost mult mai mare față de anul trecut. Am avut 85% grad de ocupare în iulie și 87% în august, cu 3-4% mai mult față de anul trecut”, a spus Cristian Popescu.

De asemenea, Nicolae Bucovală, președintele Organizației Patronale Mamaia – Constanța a afirmat că și alte stațiuni, pe lângă Mamaia Nord, au înregistrat rezultate foarte bune în acest sezon estival.

„Avem stațiuni: Efurie Nord, Olimp, Venus, care au depășit orice așteptare. Gradul de ocupare foarte mare și vreau să vă spun cât s-au implicat acolo primarii, putem sta de vorbă cu ei la o cavea. Eu nu doresc nimănui altceva decât să vină la masă să ne așezăm, să îl întrebăm și să ne întrebe ce ne dorim”, a povestit Nicolae Bucovală.

Managerul OMD Mamaia Nord, Mirela Matichescu, a punctat cât de importante sunt veniturile generate din turism pentru PIB-ul global.

„PIB-ul din această industrie se ridică undeva la 10%. A ajuns la o valoare de 11 miliarde 100 de mii euro. Ce înseamnă PIB-ul generat, vânzările generate în industria turistică la nivel global. Din nefericire, România este un pic deficitară și a pierdut cumva startul vizavi de cât trebuie să colecteze din această sumă la nivel intern”, a povestit Mirela Matichescu.

Unele probleme s-au înregistrat în sudul litoralului, iar acest lucru a fost prezentat de către Anca Nedea, reprezentanta OMD Riviera Sud.

„A fost un sezon greu cu multe anulări din acest punct de vedere, dar am avut turiști foarte înțelegători care s-au bucurat și au spus că da, am câștigat enorm, iar anul viitor va fi o surpriză extraordinară pentru toți. Vorbim de plaje care nu sunt foarte mari. Sunt generoase, sunt frumoase, au nisipul mult mai bun, nisip de calitate, sunt undeva între 100 și 150 de metri lungime sau adâncime ca să spunem așa, deci plaje ideale. S-a păstrat acea formă de golf de coastă. Am câștigat ceva, dar am pierdut foarte mult la buget, în ales lipsa predictibilității, faptul că n-am știut situația și să comunicăm în acest sens”, a declarat Anca Nedea.

Ea a adus în discuție și perioada ploiasă de pe litoral, care a dus la inundațiile care au făcut pagube cu precădere în sudul litoralului.

„Am avut o perioadă de șapte zile cu ploaie continuă cu volume mult peste media multianuală, peste media perioadei cu probleme care, generate de acest volum foarte mare, de exemplu în sud s-au înregistrat peste 220 de litri pe metru pătrat la o singură ploaie. Suntem toți cu probleme cu asigurările acum cu dosare deschise, bineînțeles, am avut pagube au fost zone cu inundații destul de mari”, a mai spus Anca Nedea.

În cadrul conferinței s-a discutat și despre integrarea nevoilor persoanelor sau turiștilor cu dizabilități și schimbările care vor face Mamaia Nord mai accesibilă și mai primitoare. La conferință a fost prezent

Sorin Țața, reprezentant în Consiliul Național al Dizablității din România.

„Pentru multe dintre companii, tot ce înseamnă montat de rampe, de covorașe tactile sau de marcaje în Braille și în relief, poate fi gratuit. Orice companie care are mai mult de 50 de angajați are obligația legală să angajeze 4% persoane cu dizabilități și dacă nu face chestia asta, deja plătește către stat, către bugetul de stat, o taxă de handicap. Bunurile și serviciile astea care țin de accesibilizare pot fi plătite din acel fond de handicap”, a punctat Sorin Țața.

Corina Martin, secretat general FPIOR, a explicat că un primar nu poate ignora industria locală HORECA.

„Ca primar, trebuie să vezi ce îți aduce ție în bugetul local al orașului pe care îl administrezi această industrie. Industria locală HORECA din Constanța este în top 3 industrii ale acestui oraș. Constanța este cunoscută pentru, să spunem Portul Constanța, așa cum știu că domnul primar spune întotdeauna, dar și ca destinație turistică. Nu poți ignora și nu poți neglija și nu poți să nu apreciezi ceea ce face industria locală HORECA din orașul tău și din stațiunea pe care în continuare o numim totuși stațiunea turistică numărul 1 pe litoralul românesc.

Noi vrem să-l invităm pe domnul primar Chițac la o întâlnire în care noi să-i explicăm și să-i prezentăm  beneficiile acestei industrii,i nivelul la care a ajuns industria HORECA pentru Constanța și Mamaia și vrem să și aflăm cu ce contribuim noi ca industrie în bugetul total al orașului Constanța”, a declarat Corina Martin.

Geoge Măndilă, președintele OMD Mamaia – Constanța, susține că este nevoie de atragerea turiștilor străini pe litoralul românesc, dar că acest lucru trebuie realizat de autoritățile centrale.

„Avem nevoie de experiențe exotice, avem nevoie de un babilon cultural, avem nevoie de mai multe limbi care să se audă în destinație. E nevoie de acea sclipire. Iar aceasta se face cu turiștii străini. Nu neapărat că ar fi și o oportunitate financiară fiindcă prețurile acum sunt egale pentru turiștii români și pentru turiștii străini. Iar aici intervine România ca și brand turistic. Nu poate doar Mamaia sau Mamaia Nord sau Mangalia cu cele șase stațiuni naționale să aduncă turiștii străini. Turiștii străini vin în România pentru ceva integrat.  Și atunci vreau să aduc la cunoștința Ministerului Turismului să urgenteze înființarea OMD-ului național. Fără el nu se poate. Să-i caute o sursă de finanțare serioasă de la bugetul de stat”, a declarat Măndilă.

De asemenea, el a vorbit și despre o promovare turistică pe regiuni istorice.

„România mai are o șansă de a se promova pe regiuni istorice, cum ar fi Dobrogea, cum ar fi Maramureșul, Banatul, Ardealul. Dobrogea are o varietate de resurse naturale care acoperă întreaga plajă de necesități ale unui turist  Așadar este nevoie să înființăm și OMD-ul regional, iar aici Consiliul Județean tulcea trebuie să colaboreze. Până acum a colaborat mai puțin. Sperăm că își vor intensifica eforturile pentru a ajunge la masă cu noi și a înființa OMD-ul regional împreună cu Aeroportul Kogălniceanu și, bineînțeles, și cu alte UAT-uri din Dobrogea”, a mai spus președintele OMD Mamaia Constanța.

La conferință a participat și președintele interimar al ANPC, Sebastian Hotca. El a spus că cei mai mulți operatori economici de pe litoral au înțeles exigențele cerute de ANPC.

„Rezultatele au fost foarte pozitive. A fost o continuare a eforturilor pe care ANPC le face în fiecare an și a celor de anul trecut. Și în acest an am avut acele trei puncte de comandă pe litoralul românesc tocmai pentru a facilita accesul operatorilor economici care urmau să intre în contact cu comisarii noștri pentru a încheia actele de control. Cred că acest lucru a fost destul de benefic. Esențiat este faptul că mare parte și o parte importantă din operatorii economici de pe litoral au înțeles foarte bine exigențele ANPC”, a spus Sebastian Hotca.

De acum ne vedem și pe CD TV – televiziunea digitală cu cea mai mare acoperire din Sud Estul României: Constanța, Tulcea, Ialomița și Călărași.

Cele mai bune emisiuni și reportaje sunt pe www.cdtv.ro

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*