Numărul zborurilor întârziate aproape că s-a triplat în primul semestru al acestui an în România. Cursele charter, cele mai punctuale

Zbor cu avionul. FOTO Gerrie Van Der Walt

Primele șase luni ale anului au înregistrat un număr record de întârzieri ale zborurilor din România, 505 curse aeriene decolând la mai mult de trei ore față de timpul inițial de zbor, acest lucru afectând 50.000 de pasageri. În aceeași perioadă a anului 2017, ianuarie-iunie, numărul curselor întârziate a fost 213, iar pasagerii afectați doar 17.987.

Dacă pasagerii care au întâmpinat astfel de probleme în 2018 ar aplica pentru despăgubiri, suma ce ar trebui să le fie returnată de către companiile aeriene ar depăși 15,54 milioane de euro. Spre comparație, anul trecut, aceasta s-ar fi ridicat doar la 5 milioane de euro, arată datele AirHelp, lider mondial în obţinerea de compensaţii pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate.

În perioada ianuarie-iunie 2018, din cele aproape 34.000 de zboruri efectuate, 6.205 curse au înregistrat întârzieri între 15 și 180 de minute, iar 218 zboruri au fost anulate. În perioada menționată, punctualitatea curselor a fost de 80%, iar cea mai aglomerată zi pe aeroporturile din România a fost 14 mai.

Cele mai multe întârzieri în perioada ianuarie-iunie 2018 au fost înregistrate de companiile Tarom, Ryanair și Blue Air, iar cele mai multe curse au fost anulate de Wizz Air, Tarom și Lufthansa.

În primul semestru al anului, cursele charter au decolat și aterizat la timp, cu câteva excepții către Spania, Tenerife și Mallorca, unde au fost înregistrate întârzieri de maximum jumătate de oră.

Numărul mare de turiști, scumpirea biletelor de avion din cauza creșterii prețului carburantului, numărul insuficient de piloți, grevele și traficul ridicat în aeroporturi au generat creșterea numărului de zboruri întârziate la nivel global. În primele 6 luni ale anului, se estimează că aproximativ 4,5 milioane de pasageri (comparativ cu 3,2 milioane pasageri în semestrul întâi din 2017) au fost afectați de anulări, întârzieri și suprarezervări ale zborurilor, în timp ce valoarea eligibilă a despăgubirilor se apropie de 2 miliarde de euro.

”Companiile aeriene, inclusiv American Airlines, Delta sau United Airlines, au anuntat deja pasagerii să se pregătească pentru o scumpire a biletelor de avion ca urmare a creșterii prețului pentru carburanți. Numărul redus de piloți a dus la foarte multe întârzieri și anulări de curse, iar sindicatele piloților din întreaga lume protestează pentru că doresc condiții de lucru mai bune. Boeing estimează că piața are nevoie, în următorii 20 de ani, de încă 637.000 de piloți. Nu în ultimul rând, fenomenul ”supraturismului” provoacă capacitățile aeroporturilor din întreaga lume”, spune Ștefan Radu, country manager AirHelp România.

 

”Pasagerii trebuie să conștientizeze că obținerea de compensații pentru zboruri afectate este un drept garantat de Uniunea Europeană. Îi încurajăm, așadar, să aplice pentru compensații chiar dacă au primit loc în alt avion, cazare sau masă”, completează acesta.

Din acest an, zborurile întârziate sau anulate din cauza grevelor spontane ale piloților și însoțitorilor de zbor sau personalului de pe aeroporturi se încadrează automat în dreptul la compensanții. Pasagerii pot aplica retroactiv pentru despăgubiri în termen de trei ani după momentul zborului afectat și pot primi compensații în valoare de până la 600 de euro.

Călătorii afectați pot solicita despăgubiri accesând site-ul AirHelp. Compania a lansat la începutul acestui an unui instrument care scanează email-urile cu rezervările de zboruri ale utilizatorilor Gmail, Microsoft Outlook și Hotmail și care îi anunță pe pasageri dacă zborul lor este eligibil pentru despăgubiri. Instrumentul se regăsește și în aplicația AirHelp, în care pasagerii trebuie doar să scaneze cartea de îmbarcare. Ulterior, aceștia au opțiunea de a permite companiei AirHelp să solicite compensarea de la compania aeriană. Aplicația AirHelp este disponibilă gratuit în Google Play și Apple App Store.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*