ANAT încurajează turiștii români să se informeze și să aplice pentru despăgubiri în cazul unui zbor întârziat sau anulat

Aeroportul Internațional Henri Coandă. FOTO AIHCB

Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) lansează o campanie de informare și de susținere a turiștilor români pentru obținerea de despăgubiri în cazul zborurilor întârziate sau anulate, printr-un parteneriat cu AirHelp, lider mondial pe piața compensațiilor pentru curse aeriene afectate.

ANAT și AirHelp își propun să informeze despre drepturile pasagerilor garantate de Uniunea Europeană prin Regulamentul 261/2004, în contextul în care aproximativ 85% dintre cetățenii UE nu știu ce drepturi au în calitate de clienți ai companiilor aeriene.

“ANAT se preocupă constant de situațiile neplăcute prin care turiștii români sunt nevoiți să treacă, indiferent că sunt consumatori de servicii turistice în România sau în străinătate. Asociația acționează alături de AirHelp pentru a-i informa și a-i încuraja să uzeze de drepturile stabilite în legislația europeană. Când zborul lor întârzie mai mult de trei ore, e anulat ori sunt refuzați la îmbarcare îi îndrumăm să apeleze la cei specializați în obținerea despăgubirilor de la companiile aeriene”, declară Nicolae Demetriade, președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism.

Potrivit Directivei Europene 261/2004, orice cetățean, indiferent de naționalitate, care este afectat de zboruri întârziate mai mult de trei, anulate ori suprarezervate, are dreptul la o compensație de până la 600 euro.

Condițiile sub care pasagerii afectați de zboruri întrerupte pot obține despăgubiri

Sunt eligibili pentru despăgubiri pasagerii care călătoresc în interiorul Uniunii Europene, părăsesc sau sosesc într-o destinație din Uniunea Europeană cu orice companie aeriană de linie sau low-cost cu sediul în UE sau în Elveția, Islanda sau Norvegia.

Cele mai importante condiții pentru ca un zbor să fie eligibil pentru despăgubiri:

  • întârziere cel puțin trei ore și din motive care țin exclusiv de compania aeriană;
  • anulare fără o anunțare prealabilă;
  • din cauza defectării unei aeronave ori unei greve spontane a poliților și/sau însoțitorilor de bor;
  • suprarezervare zbor

Nu prezintă motive de eligibilitate zborurie afectate din cauza condițiilor meteo nefavorabile, grevele anunțate, tulburări politice sau atacuri teroriste.

Valoarea compensațiilor se acordă în funcție de distanța de zbor:

  • 250 euro pentru o distanță de zbor sub 1.500 km
  • 400 euro pentru o distanță de zbor între 1.500 și 3.000 km
  • 600 euro pentru o distanță de zbor de peste 3.000 km

Potrivit datelor AirHelp, în ultimii trei ani, peste 120.000 de pasageri români au fost afectați de zboruri întârziate mai mult de trei orei, anulate sau suprarezervate. Aceștia au dreptul la despăgubiri în valoare totală de 34 milioane de euro, pentru care pot aplica în termen de trei ani de la momentul zborului afectat.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*