România are nevoie de promovare internă și externă, așa că Ministerul Turismului a demarat procedurile pentru realizarea unui nou film de prezentare al țării. Cerințele sunt unele deosebit de specifice, iar bugetul este unul mai mare decât estimase inițial ministrul Bogdan Trif.
Pe 27 iulie, Bogdan Trif anunța la Constanța că România va avea un nou clip de promovare realizat în parteneriat cu Universitatea de Teatru și Film. Termenul avansat atunci de ministru era acela de două luni. O lună mai târziu, Ministerul Turismului abia a demarat procedura de achiziție, iar realizarea filmului va mai dura alte 60 zile de la semnarea contractului, conform caietului de sarcini.
“Un nou concept vizual al destinației România”
Aceasta este tema filmului publicitar. Ministerul și-a propus să folosească acest film pentru toate campaniile de promovare online, la TV și cu ocazia unor evenimente interne și externe. Scopul final este acela de a crește notorietatea și atractivitatea României.
Ministerul se folosește încă de brandul turistic al țării noastre – “Romania, Explore the Carpathian Garden”. În concepția oficialilor, turistul contemporan nu vrea numai o listă de obiective, ci vrea să exploreze și cunoască modul de viață și tradițiile comunităților.
Trei etape de realizare a filmului despre România
Ministerul Turismului își dorește ca filmul să aibă 3 minute, dar din acesta să fie tăiate și câteva bucăți de 10-15-30 secunde cu diferite destinații.
Prima etapă este aceea a unui briefing și prezentarea unui storyboard – etapă care durează 10 zile. În etapa 2 – filmarea – reprezentanții ministerului vor să obțină toate cadrele în maxim 40 zile.
Ultima etapă este cea de editare și montaj, iar aceasta durează maxim 50 zile.
Buget de 30.000 Euro
Banii alocați de minister sunt de 139.050,91 lei, iar suma include toate costurile proiectului. Mai mult, autoritatea dorește ca realizatorul să asigure și coloana sonoră, dar și vocile care apar pe material, în mai multe limbri străine.
Paradoxal, Ministerul Turismului nu e interesat de un video de calitate. Cerințele minime sunt acelea de video 2K, filmate cu o cameră digitală și o dronă.
Mesajele grafice și audio trebuie să fie în limbile română, engleză, franceză, spaniolă și să fie citite de vorbitori nativi.
Ministerul acordă un punctaj pentru fiecare proiect prezentat. Astfel, reputația regizorului este punctată foarte mult, ca și cum asta ar conta atunci când vrei să faci un film cu buget redus. Una dintre cerințele ciudate este și aceea ca regizorul să fi avut cât mai multe nominalizări la concursuri naționale și internaționale.
Unde va fi filmat clipul de promovare al României
Ministerul Turismului își dorește să aibă un clip filmat în cel puțin destinații turistice din România.
Elementele de originalitate românească sunt și ele bine punctate, iar obiectivele din România aflate în patrimoniul UNESCO trebuie să apară neapărat în proiect.
Cum au lucrat alții: Republica Moldova și stațiunea Mamaia
Republica Moldova a venit, la finalul lui 2017, cu cel mai bun exemplu de film de promovare realizat cu un buget mic. Moldovenii nu au cheltuit mai mult de 10.000 Euro, dar au găsit un personaj care a atras atenția – un cetățean suedez care semăna cu actorul Brad Pitt. Rezultatul a fost unul care a surprins frumusețea țării de peste Prut.
Tot 10.000 Euro a plătit și Asociația Litoral Delta Dunării în anul 2017 pentru a realiza clipul de promovare al stațiunii Mamaia.
Be the first to comment