Încurajată de creșterile surprinzătoare de turiști din anul 2018, Tulcea se promovează la Târgul de Turism al României care se desfașoară zilele acestea la București, printr-un stand propriu deosebit de spectaculos și atrăgător. În afară de autorități și de reprezentanții mediului de afaceri din județ, sunt prezenți artiști și meșteri populari cu spectacole unice, pentru publicul larg. Există și un stand interactiv unde publicul interacționeaza cu ambasadorii autenticității tradițiilor din județul Tulcea și unde pot să și guste din produsele tradiționale culinare deltaice.
“Organizarea și desfășurarea standului județului Tulcea sunt din punctul meu de vedere, exemplare, se vede o evoluție a organizării Târgului și cred că acest lucru se datorează implicării Consiliului Județean în înființarea acestei entități noi care se numește Asociația Județeană de Turism. S-au mobilizat împreună cu Consiliul Județean, împreună cu Baladele Deltei și uitați ce-au făcut: au făcut ceva bun pentru noi, pentru județul Tulcea. Cred că cifra de 67% care reprezintă plusul de turiști față de 2017 se datorează acestei entități”, spune Lucian Furdui, prefectul județului Tulcea.
Creșterea de care vorbește prefectul de Tulcea a fost anunțată oficial de statistică la sfârșitul anului trecut. Plusul de “income” a fost de 77% în primele zece luni ale anului iar pe total 2018 creșterea a fost de 67 %. Sunt rezultate foarte bune care arată că românii redescoperă Delta Dunării și Tulcea. Patronii din industria ospitalității spun că această creştere are trei cauze: acordarea tichetelor de vacanţă care i-a făcut pe români să redescopere România în general, promovarea continuă a Deltei şi îmbunătăţirea serviciilor turistice din Deltă.
“Sunt niște cifre care ne arată faptul că această platformă gândită la nivelul Consiliului Județean Tulcea, autorităților locale, primăriilor din județ, patronatului din turism și Asociației Turistice Delta Dunării a reușit să-și ducă la bun sfârșit ceea ce s-a gândit la început, să crească cât mai mult vizibilitatea județului pentru că noi avem unul dintre cele mai frumoase locuri din România. Fără falsă modestie, fără patriotism local, în Tulcea întâlnim cel mai vechi pământ al României – munții Măcinului, întâlnim cel mai nou pământ al României – Delta Dunării, avem Dunăre, avem munte, avem mare, avem unele din cele mai vechi și mai frumoase cetăți (Enisala, Argamum) avem muzee foarte frumoase, tradiții locale și deja celebra gastronomie deltaică pentru care toată lumea a venit astăzi aici la standul nostru”, explică Dumitru Mergeani, vicepreședintele Consiliului Județean Tulcea.
Platforma despre care vorbește vicepreședintele Consiliului Județean Tulcea se numește Asociația de Management a Destinației Turistice Delta Dunării care s-a zbătut tot anul prin politici și strategii proprii ca să atragă cât mai mulți vizitatori. Jurnaliștii Gonext l-au găsit la Târgul de Turism pe președintele Asociației, Cătălin Țibuleac și au vrut să afle care este secretul strategiilor adoptate, care au dus la creșterea turistică spectaculoasă.
“S-a făcut o promovare reală, unitară, fără rupturi de ritm și fără fragmentare când discutăm de destinație, iar faptul că am venit cu un produs turistic în urma unor cercetări, faptul că acest produs turistic a fost mediatizat și promovat cu toate prilejurile și-a arătat efectele. Ceea ce este necesar de făcut acum, în primul rând, e să consolidăm produsul turistic pe care l-am lansat în 2018 alături de toate celelalte măsuri de promovare și dezvoltare în județul Tulcea, și-aici mă refer la a aduce pe piața ospitalității un produs turistic ca Drumul Vinului în județul Tulcea, cu cetățile dobrogene, cu turism ecumenic care în Tulcea se poate manifesta și se poate dezvolta foarte frumos. Alături de toate aceste produse turistice venim cu demersuri necesare pentru a readuce în atenția turiștilor ceea ce înseamnă un segment nu foarte dezvoltat la ora actuală: turismul lent, de vizitare cu caiac-canoe și cu motoare cu bărci electrice. Nu întâmplător, în Asociație este membru și Administrația Rezervației Biosfera Delta Dunării iar cu domnul guvernator am discutat ca să trecem la măsuri de a construi acele trasee care să permită o astfel de vizitare”, spune Cătălin Țibuleac, președintele Asociației de Management a Destinației Turistice Delta Dunării.
Succesul turistic al tulcenilor de anul trecut i-a încurajat pe cei care au dorit ca nordul Dobrogei să se separe în promovare și management de sud. Adică Tulcea să meargă pe drumul ei, iar Constanța și Litoralul să-și vadă de treaba lor, pe principiul “avem oferte diferite, clienți diferiți, deci trebuie să ne personalizăm ofertele separat una de cealaltă”. La Târgul de Turism al Româniai Tulcea nu se mai afișează braț la braț cu Constanța, ci își croiește singură drum în aventura progresului și dezvoltării. Prefectul Tulcei, Lucian Furdui, prezent și el la Târg, a fost întrebat dacă e mai bine așa sau împreună cu constănțenii.
“Este adevărat că până acum s-au promovat împreună, exista o Asociație Dobrogea Litoral, dacă nu mă înșel care promova și Tulcea și Constanța, dar trebuie să recunoaștem că erau mai mult focusați pe Constanța. Evident că acest OMD e mai mult focusat pe Tulcea, dar ați văzut că peste în tot în prezentări și în atitudine se vorbește de Dobrogea, deci nu face referire doar la Tulcea și doar la județul Tulcea. Din punctul meu de vedere prezentarea Dobrogei vine cu succes al întregului ținut”, ,spune Lucian Furdui, prefectul județului Tulcea.
De asemenea, viceprimarul municipiului Tulcea, Andaluzia Luca, i-a îndemnat pe români să viziteze Dobrogea și Delta Dunării.
“Față de anul trecut se pare că avem și o poziție mai favorabilă, este realizat în mod excepțional și felicit echipa care s-a ocupat de acest lucru și vreau să transmit un singur mesaj :”Vizitați Tulcea! Vizitați Delta Dunării, vizitați Dobrogea și județul Tulcea !”
La standul județului Tulcea jurnaliștii Gonext i-au găsit și pe câțiva din ambasadorii acestui ținut. Ivan Patzaichin, fost campion mondial la caiac canoe, este un cunoscut promotor al Deltei, iar Bianca Folescu deține una din cele mai cunoscute pensiuni de lângă Jurilovca, în comună Vișina.
“Întotdeauna când e vorba de Tulcea și de Deltă, eu sunt primul care promovez și orice fac și orice am făcut în viață întotdeauna, am promovat cu bucurie și cu satisfacție locurile mele natale. Delta toată este inedită pentru că orice colțișor al Deltei reprezintă ceva, are frumusețea lui, are tradițiile lui. Nu uitați că sunt cel puțin 14 etnii în zonă, fiecare etnie are tradițiile și gastronomia și bucuriile ei. Iar Delta nu există numai vara, ea poate fi vizitată și toamna și primăvara și chiar și iarna e de multe ori frumoasă”, spune Ivan Patzaichin.
“Ca de fiecare dată Tulcea vine cu o ofertă extraordinar de bogată. Știm că Tulcea este un județ bogat și din punct de vedere geografic – lagună, munte, deltă și mare. Are o oferta bogată pentru sărbători dar pregătește și sezonul estival în care practic tot județul este rege în domeniul turismului”, explică și proprietara de pensiune, Bianca Folescu.
Pe lângă atracțiile turistice din Delta Dunării și Dobrogea de Nord, Tulcea a venit la Târgul de Turism cu un nou brand local: „Grădina Bio a Europei”. Iar de acum încolo tulcenii nu se mai concentrează neapărat pe creștere cantitativă cât mai ales pe calitate și consolidarea publicului pe care și l-au câștigat deja.
Be the first to comment