Ministerul Turismului a făcut la ITB – Târgul Internațional de Turism de la Berlin, cel mai mare din Europa, o treabă tipic românească. Dacă nemții sunt cunoscuți pentru precizie, România a fost prezentată încă o dată cu amatorism.
Nu aducem în discuție standurile agențiilor de turism sau a altor instituții publice din țara noastră, ori modul în care acestea au făcut eforturi de a atrage cât mai mulți vizitatori, potențiali clienți, turiști în România, ci de modul în care Ministerul Turismului a promovat această muncă.
Într-un secol în care tehnologia este la îndemâna oricui, iar imaginea transmisă face mai mult decât o mie de cuvinte, Ministerul Turismului a rămas rău de tot în urmă și practic și-a bătut joc de toți cei care au încercat să promoveze România. Singurele imagini oficiale de la evenimentul de asemenea anvergură pe care potențialii turiști le pot căuta pe site-ul sau pagina oficială de Facebook a acestui Minister, sunt de un amatorism dus la cote maxime: fotografiile și filmările, inclusiv cele „LIVE“ sunt făcute cu un banal telefon mobil, de persoane care nu au nici măcar cunoștințele de bază în ceea ce privește imaginea.
Să le luăm pe rând:
În prima seară, vizitatorii au fost încântați de acordurile Mariei Tănase, în interpretarea artistei Oana Cătălina Chițu, dar în primul clip postat de angajații ministerului trimiși la Berlin vedem doar cefe de oameni, sau guri pline.
Organizatorii români s-au gândit să o ducă la Berlin pe Miruna Lehaci, campioană mondială la juniori la șah. Au dorit astfel să arate lumii întregi valorile României (ce legătură au performanțele fetei, realizate pe mintea ei și eforturile părinților cu turismul nu știm), iar ministrul Bogdan Gheorghe Trif s-a și tras în poză cu ea.
Imediat fotografiile au fost urcate pe pagina oficială a MT. În prima, abia putem vedea fețele ministrului și a campioanei mondiale la șah, în schimb îi putem admira pe trei domni de pe fundal, doi prinși într-o discuție, iar un al treilea plictisit la maxim. În cel de-al doilea moment imortalizat ar trebui să vedem clasica strângere de mână, dar cele două personaje principale sunt în mișcare, iar în prim plan, venind din stânga, putem admira o burtă a unui domn și o sticlă de Cola.
Vizitatorii paginii de Facebook au avut parte de și de un tur virtual al stadului. Și acesta lasă mult de dorit.
Seara cu numărul doi a fost destinată specialiștilor din industrie. Adică oameni din turism, care vin, văd, poate nu au timp să își facă selfie-uri, iar mai apoi intră pe Facebook să le arate partenerilor minunățiile României. Dar iată ce a promovat Ministerul: din nou cefe de oameni, oameni care mănâncă, o cameră de filmat și o boxă și iar o fotografie cu Oana Cătălina Chițu.
Pe 10 martie, Ansamblul “Românașul” din Cluj-Napoca a dat tot ce a fost mai bun, iar trupa The Humans – reprezentanta României la Eurovision – nu a reușit să atragă prea mulți vizitatori. Angajatul ministerului a fost pe fază și făcut rapid transmisiuni „LIVE“ pe Facebook, cu imagini filmate pe verticală, înclinate, mișcate.
Pe scurt, Ministerul a reușit să înregistreze un nou fiasco, la capitolul promovare și imagine. Tot efortul celor care au pus umărul ca România să aibă o prestanță decentă la ITB 2018 a fost în van.
Umblă vorba prin târg umblă că Ministerul Turismului plătește greu pentru colaborările sale și i-ar fi fost greu să găsească o echipă profesionistă care să se ocupe de acest aspect tehnic.
Cu siguranță însă, s-ar fi găsit însă persoane dispuse să presteze aceste servicii pro bono, doar pentru transport, cazare și masă și în schimb să aibă în portofoliu participarea la acest eveniment de anvergură. Ar fi trebuit organizat doar un mic concurs și să renunțe la prezența a 2-3 secretare la Berlin.
Be the first to comment