Supercoroana, noul simbol al orașului Oradea

Noul logo al orașului Oradea

Asociația Pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (APTOR) a lansat, de Ziua Europei, brandul de oraș, conceptualizat împreună cu firma de consultanță și design Brandient.

Proiectul a început pe 1 decembrie 2018, cu ocazia aniversarii Centenarului României moderne, într-un contract derulat conform normelor legale privind proiectele publice și suplimentat cu servicii pro-bono oferite de Brandient.

Simbolul grafic al brandului Oradea este “Supercoroana” – o transpunere metaforică prin desen a staturii, unicității și prestigiului orașului. Fără să imite artefacte istorice, Supercoroana vorbește despre mândria și demnitatea de a fi orădean, și include:

  • o coroană pentru trecutul istoric, pentru Orașul regilor;
  • o coroană pentru arhitectura art-nouveau a orașului, pentru Orașul muzeu;
  • o coroană pentru natura minunată, pentru băile geotermale, fluturii, nuferii, pentru Orașul geotermal;
  • o coroană pentru o societate multi-etnică, pentru Orașul cultelor;
  • o coroană pentru o comunitate multi-culturală, pentru Orașul cosmopolit;
  • o inimă pentru oamenii acestui oraș, pentru buna lor înțelegere și armonie, pentru credințele lor și mai ales, pentru Copiii lor.

Promisiunea brandului este “Art Nouveau, Life Nouveau” – o expresie inedită care unește trecutul, prezentul și viitorul acestui oraș minunat și binecuvântat.

Proiectul a fost coordonat de Mihai Jurca, director executiv al APTOR, cu sprijinul Primăriei Oradea, cu consultarea unor reprezentanți ai grupurilor economice și de business, educație, culte, lideri de opinie, cultură și arte, tineri și studenți, manageri de proiecte publice și sociale etc.

„Odată finalizat acest proiect major al orașului, Oradea se impune și în zona branding-ului, prin munca și rezultatul exemplar. Simbolul Supercoroanei surprinde armonios istoria, cultura și patrimoniul bogat al acestui oraș și este în același timp un simbol al toleranței și acceptării diversității, în toate formele ei. Le mulțumesc celor care au răspuns invitației noastre și au contribuit decisiv la realizarea acestui proiect,” a declarat Mihai Jurca, director executiv APTOR.

Crearea unui brand de oraș este o abordare strategică modernă a relației orașului respectiv cu locuitorii, vizitatorii (turiștii) și investitorii – toți aceștia fiind stakeholders (deținători de interese) în dezvoltarea urbei. O astfel de abordare, conștientă și programatică a branding-ului de oraș, conduce întotdeauna la valorificarea superioară a potențialului economic și social, iar politicile de dezvoltare locală beneficiază de un instrument ideologic de aliniere a planurilor și aspirațiilor diverselor grupuri de stakeholders. Rezultatul este satisfacerea așteptărilor celor care trăiesc, muncesc, fac afaceri, investesc, și se bucură să petreacă timp în orașul respectiv.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*