După o pauză de trei ani cauzată de pandemia de COVID-19, România este din nou promovată pe piața britanică sub brandul Discover Eco-Romania/ Descoperă Eco-România, în cadrul târgului de turism Destinations Travel Show ce are loc la Londra în perioada 2 – 5 februarie.
Asociația de Ecoturism din România (AER) reunește sub acest brand turistic zece destinații cu profil de ecoturism, dintre care cinci sunt deja oficial recunoscute de către Ministerul Antreprenorialului și Turismului, și tur-operatori care oferă programe turistice în natură și despre natura și cultura locului.
AER are o prezență constantă pe piața britanică atât prin participarea cu stand propriu la târgul de turism Destinations Travel Show din Londra începând cu 2016, cât și diverse colaborări cu publicații și influenceri, inclusiv prin susținerea lui Charlie Ottley pentru a promova România la BBC World News prin intermediul filmelor sale.
„Suntem singurii reprezentanți ai României la cel mai mare eveniment dedicat publicului (business to customer) din Marea Britanie, unde avem un stand propriu, personalizat cu Discover Eco-Romania”, declară Bogdan Papuc, director AER, prezent la târg. „Suntem extrem de plăcut surprinși de interesul manifestat direct de către vizitatorii britanici la standul nostru. Sunt interesați în mod special de zonele Maramureș, Bucovina, Delta Dunării și Transilvania și de programe de drumeție, observarea păsărilor (bird watching) și observarea animalelor (urși, lupi, râși, wildlife tracking)”, a continuat acesta.
„Piața britanică este foarte importantă pentru membrii AER și destinațiile de ecoturism din România, aceasta fiind una dintre cele mai mari pentru incoming pe ecoturism, alături de Germania” declară Andrei Blumer, președinte AER. „În ultimii 10 ani am participat cu stand propriu atât la târguri mari, generale – Berlin (ITB 2018), Oslo (Reiseliv, 2019), cât și la târguri specializate pe anumite segmente de piață pentru a atrage turiștii potriviți – Viena (Photo-Adventure 2017 și 2018), Amsterdam (Fair for Special Journeys 2019, 2020 2023), Bruxelles (Bike Brussels, 2022), Londra (Destinations 2016 – 2023). Din experiența noastră directă de peste 10 ani pe piețele occidentale, putem spune că ACUM România are nevoie de o poziționare inteligentă și de o strategie de marketing pe 5 ani. Noi considerăm că atractivitatea României în contextul global și în special pe piața britanică este în creștere! Ne dorim o profesionalizare a întregii politici de marketing a României, și o susținere a unor astfel de campanii de marketing venite din partea asociațiilor profesionale, nișate pe produse turistice bine definite și către un public țintă clar vizat. Deși ecoturismul este o nișă a turismului internațional, pentru România este unul dintre pilonii de bază atât din punct de vedere al dezvoltării economice a numeroase zone preponderent rurale, dar și prin proiectarea unei imagini generale extrem de atrăgătoare pentru țara noastră”, completează Andrei Blumer.
Be the first to comment