Călătorești cu avionul de Paște? Românii, afectați de 662 de zboruri întârziate și anulate cu ocazia sărbătorilor de anul trecut

Aeroportul Otopeni. FOTO bucharestairports.ro
Aeroportul Otopeni. FOTO bucharestairports.ro

În aprilie 2017, lună în care a fost sărbătorit Paștele, 662 de zboruri au înregistrat întârzieri și anulări din şi spre aeroporturile din România, afectând aproximativ 73.000 de pasageri. Cele mai multe întârzieri au fost înregistrate pe Aeroportul Otopeni din Capitală, în special pe cursele spre Istanbul, Viena și Tel Aviv, arată datele AirHelp, lider în obţinerea de compensaţii pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate.  

Cele mai aglomerate zile pe aeroporturile din România au fost 12 aprilie, pentru Aeroportul Otopeni (165 de zboruri din care 17 afectate de întârzieri), 18 aprilie, pentru Aeroportul din Cluj (33 de zboruri din care opt întârziate) și 20 aprilie, pentru Aeroportul din Timișoara (18 zboruri din care cinci întârziate). 

”Putem observa un trend în datele de mai sus, și anume, în București, cea mai aglomerată zi de plecare a fost înaintea Paștelui, sărbătorit pe 16 aprilie, ceea ce înseamnă că este vorba de plecări în vacanță sau la rudele din străinătate. În ce privește aeroporturile din țară, trendul este invers, cele mai aglomerate zile fiind după Duminica de Paște, ceea ce înseamnă că au plecat românii care lucrează în străinătate. Esențial este că a devenit o obişnuiţă ca, în lunile cu sărbători importante, aeroporturile să fie extrem de aglomerate şi să înregistreze un număr mult mai mare de zboruri întârziate decât în zilele normale. De aceea, cel mai probabil, situaţia se va repeta şi în acest an de Paşte, ocazie cu care încurajăm încă o dată pasagerii români să aplice pentru dreptul la despăgubiri consistente, de până la 600 de euro”, spune Ștefan Radu, country manager AirHelp. 

Ziua cu cele mai multe zboruri întârziate, în număr de 57, a fost 24 aprilie 2017, când cele mai multe curse afectate (48) s-au înregistrat pe Aeroportul Otopeni. Celelalte zile în care pasagerii au fost afectați de întârzieri și anulări au fost 20 aprilie 2017 (44 de curse afectate din totalul zborurilor din aprilie) și 19 aprilie 2017 (43 de curse afectate din totalul zborurilor din aprilie).

De asemenea, în perioada potențialei vacanțe de Florii și Paște (perioada 8-24 aprilie), 410 zboruri au fost afectate de întârzieri și anulări, din care 269 de curse pe Aeroportul din București. Tot în această lună, cea mai aglomerată zi pe Aeroportul Otopeni a fost 12 aprilie (cu 4 zile înainte de ziua de Paște), când au plecat 19.300 de pasageri. 

“Este evident că, din 662 de zboruri întârziate și anulate în aprilie 2017, peste 60% au fost înregistrate în apropierea sărbătorilor pascale, de la Florii până în prima săptămână după Paște. În această perioadă, românii care trăiesc în străinătate se întorc acasă pentru a petrece sărbătorile alături de cei dragi și apoi se întorc în țara adoptivă. Astfel, în cele două săptămâni, aeroporturile din România sunt tranzitate de mult mai mulți călători decât în zilele obișnuite, iar aceștia pot fi afectați de întârzieri ale zborurilor. Îi sfătuim pe turiști să călătorească între orele 22:00 și 05:59, fiind cea mai puțin aglomerată perioadă din timpul unei zile, și în zilele de vineri, luni și miercuri”, adaugă Ştefan Radu.

În caz de zboruri anulate sau cu întârzieri de cel puțin de trei ore, pasagerii au dreptul la despăgubiri de până la 600 de euro. Suma exactă a despăgubirii este calculată în funcție de distanța zborului. Dreptul legitim la compensații depinde de întârzierea reală la punctul de sosire și de motivul zborului anulat sau întârziat. Pasagerii pot aplica retroactiv pentru despăgubire, până la trei ani după data în care zborul lor a fost afectat.

Circumstanțele extrordinare, cum ar fi condițiile de vreme nefavorabile sau urgențele medicale, pot excepta companiile aeriene de la acordarea de compensații. 

Cu aplicația AirHelp, pasagerii afectați pot verifica dacă zborul lor întârziat sau anulat este eligibil pentru despăgubiri. Este suficient ca pasagerul să scaneze cartea de îmbarcare cu ajutorul unui instrument din aplicație, App-internal Boarding Pass Scanner. Ulterior, pasagerii au opțiunea de a permite companiei AirHelp să solicite compensarea de la compania aeriană. Aplicația AirHelp este disponibilă gratuit în Google Play și Apple App Store.

AirHelp este liderul mondial în obținerea compensatiilor  pentru pasageri, ca urmare a întârzierii, anulării sau supraîncărcării zborului. Din 2013, când AirHelp a fost fondată, compania a ajutat peste cinci milioane de pasageri să primească despăgubiri în valoare de 300 de milioane de euro. AirHelp are reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord, care deservesc 30 de țari, oferind asistență în 16 limbi. Compania are peste 500 de angajați la nivel mondial.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*