Wizz Air, Tarom și Ryanair, cele mai bune companii aeriene din România. Aeroporturile din Qatar, Atena și Tokyo, cele mai bune din lume, Henri Coandă Otopeni, locul 116 din 141
AirHelp, lider în obţinerea de compensaţii pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate, a publicat AirHelp Score, clasamentul anual al celor mai bune companii aeriene și aeroporturi la nivel global: operatorul low-cost Wizz Air se află pe primul loc în România, iar Aeroportul Internațional Henri Coandă este singurul prezent în topul mondial.
Prin AirHelp Score, cea mai completă și precisă evaluare de pe piață, au fost analizate 72 de companii aeriene și 141 de aeroporturi din întreaga lume, după trei criterii importante: punctualitatea (sosiri și plecări la timp), calitatea serviciilor companiei la boardul aeronavei și pe aeroport și procesarea cererilor de compensație pentru zboruri întârziate, respectiv experiența pasagerilor pe aeroport.
Rezultatele celor mai bune companii aeriene în România
Compania aeriană | Punctualitatea | Calitatea serviciilor | Procesarea cererilor | Scor final | |
1. | Wizz Air | 8,8 | 6,0 | 9,1 | 7,95 |
2. | TAROM | 7,8 | 6,3 | 7,9 | 7,31 |
3. | Ryanair | 8,6 | 6,3 | 3,3 | 6,03 |
În perioada analizată, în medie, 17,22% dintre cursele Wizz Air au avut întârzieri (0,58% dintre curse au avut întârzieri mai mari de trei ore), în cazul Ryanair procentajul fiind, în medie, de 18,01% (0,77% mai mult de trei ore). În ceea ce privește TAROM, în medie, 29,33% dintre curse au fost întârziate (0,92% mai mult de trei ore).
Rutele TAROM cu cele mai multe probleme au fost Londra-București, Alicante-București, Iași-Madrid, Nisa-București.
Wizz Air, una dintre cele mai mari companii aeriene care operează în România, după numărul de pasageri, de 6,8 milioane în 2017, a înregistrat cel mai bun punctaj la toate criteriile de evaluare. La nivel global, Wizz Air se clasează pe locul 13, înaintea unor companii ca Turkish Airlines (locul 15), Emirates (locul 16) sau British Airways (locul 21).
Cu scorul 7,31, compania națională TAROM se află pe locul 49 din 72 în clasamentul mondial, dar înaintea unor companii ca Thomas Cook Airlines, Aeroflot Russian Airlines sau Tap Portugal.
Clasamentul pe România este completat de Ryanair, care la nivel mondial se află la coada topului.
De altfel, Ryanair se numără printre cele mai slabe companii aeriene din Europa, alături de Iberia și Easyjet, potrivit clasamentului AirHelp.
În urma evaluării a 72 de companii aeriene din întreaga lume, Qatar Airways se clasează pe primul loc, fiind urmată de Lufthansa și Etihad Airways.
Compania aeriană | Țara | Punctualitatea | Calitatea serviciilor | Procesarea cererii | Scor final | |
1. | Qatar Airways | Qatar | 8,9 | 9,5 | 8,9 | 9,08 |
2. | Lufthansa | Germania | 7,6 | 9,5 | 8,6 | 8,57 |
3. | Etihad Airways | Emiratele Arabe Unite | 8,6 | 9,3 | 7,5 | 8,43 |
Clasamentul este completat, în ordine crescătoare, de companiile Singapore Airlines, South African Airways, Austrian Airlines AG dba Austrian, Aegean Airlines, Qantas, Air Malta și Virgin Atlantic. Patru dintre acestea (Austrian Airlines, Aegean Airlines, Air Malta, Virgin Atlantic) sunt companii europene.
La polul opus, pe ultimele cinci locuri, se află Air Mauritius, EasyJet (Marea Britanie), Pakistan International Airlines, Royal Jordanian Airlines și WOW Air (Islanda).
Cele mai bune aeroporturi din lume. Henri Coandă se află pe locul 116 din 141
Totodată, AirHelp a evaluat numeroase aeroporturi de pe toate continentente, luând în calcul punctualitatea zborurilor, calitatea serviciilor și experiența pasagerilor în terminale. Cel mai bun aeroport din lume, cu un punctaj de 8,77, este Aeroportul Internațional Hamad din Doha, Qatar, urmat de Aeroportul Internațional Atena (scor 8,69) și Aeroportul Haneda din Tokyo, Japonia (scor 8,63).
Aeroportul Internațional Henri Coandă din București este singurul aeroport românesc prezent în clasamentul mondial AirHelp, situat pe locul 116 din 141.
Metodologia AirHelp Score
Perioada luată în calcul pentru analiză a fost 22 decembrie 2017 – 20 martie 2018. În cazul clasamentului pentru companiile aeriene, AirHelp a ținut cont de întârzierile și anulările curselor aeriene, respectiv recenziile pasagerilor, atât prin recenzii, cât și online.
Punctualitatea zborurilor a însemnat 33,33% din totalul scorului (numărul de zboruri care au ajuns la timp din totalul de zboruri efectuate), la fel și calitatea serviciilor oferite, respectiv procesarea cererilor de despăgubire (cât de cooperantă este o companie aeriană, cât de rapid procesează o cerere și cât de rapid este despăgubit pasagerul).
În cazul aeroporturilor, punctualitatea zborurilor și calitatea serviciilor oferite a însemnat fiecare câte 45% din scorul total, în timp ce recenziile din social media ale pasagerilor, doar 10%.
Despre AirHelp
AirHelp, lider mondial pe piața despăgubirilor, ajută pasagerii să obțină compensații de până la 600 de euro, în cazul în care zborul a fost anulat sau a avut o întârziere de cel puțin trei ore din motive care țin de compania aeriană, inclusiv greve spontane ale echipajului. Suma exactă este calculată în funcție de distanța zborului. Pasagerii pot aplica retroactiv pentru despăgubire, până la trei ani după data în care zborul lor a fost afectat.
Călătorii afectați pot solicita despăgubiri accesând site-ul AirHelp sau prin crearea unui cont pe site. Compania a lansat la începutul acestui an unui instrument care scanează email-urile cu rezervările de zboruri ale utilizatorilor Gmail, Microsoft Outlook și Hotmail și care îi anunță pe pasageri dacă zborul lor este eligibil pentru despăgubiri.
Instrumentul se regăsește și în aplicația AirHelp, în care pasagerii trebuie doar să scaneze cartea de îmbarcare. Ulterior, aceștia au opțiunea de a permite companiei AirHelp să solicite compensarea de la compania aeriană. Aplicația AirHelp este disponibilă gratuit în Google Play și Apple App Store.
Din 2013, când AirHelp a fost fondată, compania a ajutat peste cinci milioane de pasageri să primească despăgubiri în valoare de 300 de milioane de euro. AirHelp are reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord, care deservesc 30 de țari, oferind asistență în 16 limbi. Compania are peste 500 de angajați la nivel mondial.
Be the first to comment