FOTO Air Serbia își reînnoiește flota regională. Al zecelea avion ATR 72-600 al companiei a aterizat la Belgrad

Aeronavă Air Serbia. FOTO Air Serbia

Al zecelea avion ATR 72-600 al Air Serbia, cu codul de înregistrare YU-ASC, a aterizat astăzi la Aeroportul Nikola Tesla din Belgrad și, după procedurile obligatorii, se așteaptă să fie adăugat la operațiunile Air Serbia în următoarele zile. Odată cu sosirea acestui avion, compania națională aeriană sârbă a finalizat procesul de modernizare și extindere a flotei sale regionale în acest moment, proces început în ianuarie 2022.

Primul avion ATR 72-600 al Air Serbia, cu codul de înregistrare YU-ALY, a aterizat la Aeroportul din Belgrad pe 27 ianuarie 2022, al doilea, YU-ALW, pe 14 mai 2022, iar al treilea, YU-ALX, pe 14 iulie 2022. Al patrulea ATR 72-600, YU-ALZ, s-a alăturat flotei Air Serbia pe 1 decembrie 2022, în timp ce al cincilea, YU-ASA, și al șaselea avion de același tip, YU-ASB, au intrat în flotă pe 12 ianuarie și respectiv pe 23 iunie 2023. Al șaptelea ATR, YU-ASD, s-a alăturat flotei regionale Air Serbia pe 8 septembrie 2023, al optulea, YU-ASF, pe 17 aprilie 2024, în timp ce al nouălea avion de același tip a aterizat la Aeroportul din Belgrad pe 15 mai 2024.

„Reînnoirea flotei de avioane turbo-prop a fost unul dintre obiectivele strategice cheie ale companiei noastre. Avioanele ATR 72-200 și ATR 72-500 utilizate anterior au fost treptat înlocuite cu avioane mai moderne ATR 72-600. În ciuda condițiilor de piață provocatoare, am reușit să achiziționăm nu mai puțin de zece avioane de același tip, standardizând astfel flota noastră. Vârsta medie a avioanelor din flota noastră regională este acum de 9 ani, ceea ce o face cea mai tânără din regiunea extinsă a Balcanilor de Vest. Suntem extrem de mulțumiți de alegerea avioanelor și de ritmul intrării acestora în serviciu. Datorită lor, am îmbunătățit semnificativ eficiența noastră operațională,” a declarat Jiri Marek, CEO al Air Serbia.

Avioanele ATR 72-600 care alcătuiesc flota regională Air Serbia operează zboruri pe rutele companiei naționale aeriene sârbe de la Belgrad către Bologna, Bari, Budapesta, Cracovia, Ljubljana, Praga, Sarajevo, Skopje, Sofia, Veneția, Viena, Zagreb, Banja Luka, București, Podgorica, Tirana, Niš, Tivat, Salzburg, Dubrovnik, Salonic, Split, Rijeka, Varna, Pula, Zadar și Ohrid. Avioane de același tip sunt, de asemenea, utilizate pentru zboruri de la aeroporturile internaționale din Niš și Kraljevo. Air Serbia operează zboruri de la Kraljevo către Istanbul, Salonic și Tivat, și de la Niš către Belgrad, Ljubljana și Atena.

Ultima achiziție la flota Air Serbia, avionul ATR 72-600 cu marca de înregistrare YU-ASC, are 9 ani și o configurație de 72 de scaune Geven Prestige, oferind pasagerilor mai mult confort. Este echipat cu două motoare turboprop PW127M, are o lungime de 27,17 metri și o anvergură a aripilor de 27,05 metri. Viteza maximă de croazieră pe care o poate atinge este de aproximativ 500 km/h, în timp ce raza maximă de acțiune la capacitate maximă este de aproximativ 1.500 km. Avionul are însemnele companiei naționale aeriene sârbe în Toulouse, și din 10 mai, a fost supus procedurilor de predare și inspecție tehnică în Franța.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*