Târgul de Turism al României este, fără îndoială, evenimentul așteptat de toată industria. Agențiile de turism, destinațiile, asociațiile de promovare, unitățile de cazare și autoritățile locale se mută pentru câteva zile la ROMEXPO București.
Târgul de Turism al României (TTR) din februarie 2019 reunește 330 de mari companii și are un grad de internaţionalizare de 22%. 15 ţări își prezintă zonele şi obiectivele turistice: Bulgaria, Chile, Congo, Croația, Grecia, Ungaria, Israel, Macedonia, Moldova, Palestina, Portugalia, România, Rusia, Spania și Turcia.
Menționăm că anul acesta și-au anunțat participarea oficială următoarele țări: Bulgaria, Grecia, Israel, Macedonia, Moldova, Palestina, Africa de Sud.
Pe parcursul celui mai important eveniment de turism al primăverii, au loc o serie de activități conexe de impact pentru industria turistică, precum: Conferinţa “Forța de muncă în turismul românesc. Cauze și Soluții”. Aceasta se desfășoară în cea de-a treia zi de manifestare, având ca subiect de dezbatere lipsa forței de muncă și ca scop depistarea cauzelor acestei probleme existente în turism.
Jurnaliștii GoNEXT au discutat despre așteptările pe care le au cei mai importanți oameni de turism de la TTR, dar și despre cum s-au pregătit pentru acest eveniment.
Ministrul Turismului, Bogdan Trif: “mă aștept la oferte bogate”
“Anul 2019 se anunță unul foarte bun pentru industria turismului de la noi din țară, având în vedere măsurile guvernamentale pentru sectorul turistic. Vorbim aici, în principal, de două măsuri și anume de menținerea voucherelor de vacanță pentru 2019 și 2020 și de scăderea cotei de TVA la 5%. Acestea și-au arătat eficacitatea încă de anul trecut. Așadar, mă aștept de la această ediție a Târgului de Turism al României ca ofertele turistice să fie unele bogate, promovând cele mai importante atracții turistice de la noi din țară.
De altfel, standul Ministerului Turismului va fi unul care va promova România în integralitate, dar se va pune accent pe formele de turism care reprezintă puncte forte ale țării noastre.
Vă asteptăm, așadar, la Târgul de Turism al României, ediția de primăvară 2019!”, a declarat ministrul Bogdan Trif pentru GoNEXT.
Delta Dunării și Litoralul, promovate separat
Județele Constanța și Tulcea erau promovate, până nu demult ca un tot unitar. Delta Dunării și Litoralul au nevoie însă de turiști total diferiți, așa că noua abordare este aceea diferențiată. De promovarea județului Tulcea se ocupă cel mai bine noua Asociație de Management al Destinației Turistice Delta Dunării (AMDTDD), iar județul Constanța va avea 3 stand-uri diferite la TTR: unul de la Consiliul Județean Constanța, altul al Primăriei și Asociației Patronale Mamaia și altul al Primăriei Mangalia.
“Înființarea AMDTDD a fost un important pas înainte pentru implementarea unei strategii eficiente de dezvoltare și promovare a destinației turistice, care trebuie să fie gestionată corect în continuare, pentru a avea și în anii următori rezultate sustenabile.
Foarte importantă a fost schimbarea viziunii asupra promovării destinației Delta Dunării și Dobrogea de Nord și construirea, împreună cu autoritățile județene și locale și mediul de afaceri, a unui produs turistic integrat, bazat pe multiculturalitate, tradiții, meșteșuguri, gastronomie, biodiversitate, strategie ce își arată rezultatele, după mulți ani de stagnare sau scăderi succesive.
Consiliul Județean Tulcea și Asociația de Management al Destinației Turistice Delta Dunării, mediul de afaceri din industria ospitalității din județul Tulcea și o parte dintre primării, vă vor prezenta destinația turistică într-un nou concept ”Delta Dunării și Dobrogea de Nord – Grădina Bio a Europei”. Acest concept care are la bază turismul responsabil, turismul lent, de vizitare, despre educarea turiștilor, care trebuie să știe pentru ce aleg Delta Dunării, în armonie cu ceea ce ar putea deveni un pilon de dezvoltare al județului – agricultura bio, în mod cert va susține strategia de dezvoltare durabilă, sustenabilă a turismului în județul Tulcea, a declarat, pentru GoNEXT, Cătălin Țibuleac, președintele AMDTDD.
Primăria Constanța și-a unit forțele cu Organizația Patronală Mamaia – Constanța și Camera de Comerț. Scopul acestora este ca turiștii să nu petreacă doar un week-end la mare, ci un sejur întreg.
“Avem 4 zile la dispoziție, în perioada 21-24 februarie, să-i convingem pe cei care ne vor vizita la standul Primăriei Constanța de la Romexpo, că destinația Constanța-Mamaia merită descoperită indiferent de sezon. Le mulțumim tuturor celor care au venit alături de noi în acest demers, de la Forțele Navale Române, Colegiul Național “Regina Maria”, Facultatea de Arte din cadrul Universității Ovidius sau LPS Nicolae Rotaru pâna la reprezentanții tuturor cluburilor din nordul stațiunii și cramele care își vor prezenta la Târgul de Turism al României cele mai alese licori“, susține Adriana Deoancă, purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanța.
Organizația Patronală Mamaia-Constanța duce mai departe tradiția vinurilor dobrogene, cele care promovează foarte bine această zonă, dar și litoralul românesc.
“La această ediție, organizația noastră va gestiona zona de BtoB a expoziției, oferind agenților economici un spațiu primitor de întâlniri de afaceri, conectare și reprezentare. Ca și anul trecut, cei care vor folosi spațiul nostru pentru astfel de acțiuni vor avea parte atât de logistică, evenimente, parte de Food&Beverage asigurată, cât și ocazia să socializeze cu Ambasadori ai Turismului Românesc (sperăm că ne vor onora cu prezența, și anul acesta, Ilie Năstase, Mihai Leu, Nicolae Voiculeț, Țăndărică), dar și alte persoane publice ale Constanței și nu numai. Publius Ovidius Naso, prezența perenă a Tomisului, va fi observator, ghid, dar și atribut de diferențiere în imaginea generală a expoziției.Ca profesioniști, ne dorim o prezență la manifestare care să ofere ocazia consolidării unor parteneriate tradiționale, atragerea de colaborări noi, identificarea de soluții actuale în promovare, și o vizibilitate care să vorbească despre o destinației ce setează premisele pentru o relansare sustenabilă.”, a declarat Anca Nedea, Directorul Executiv al OPMC pentru GoNEXT.
Agențiile de Turism, prezente în număr mare la TTR
Dar Târgul de Turism este ocazia ca Agențiile de Turism din România și nu numai să-și prezinte ofertele pentru publicul larg. Dincolo de evenimentele adresate specialiștilor în turism, oricine poate să viziteze TTR în cele 4 zile și să își cumpere un pachet pentru vara sau iarna următoare.
Jurnaliștii GoNEXT au discutat cu mai mulți oameni din agenții despre oportunitățile pe care le prezintă acest eveniment.
“An de an participăm cu un stand foarte generos (aproape 200 mp) dedicat în exclusivitate litoralului românesc. Avem alături 16 furnizori de servicii hoteliere, un parc de aventură, o cramă din Dobrogea și un radio cu acoperiere națională.
În acest an ne revedem cu vechii parteneri de afaceri cu care mai discutăm schimbările, tendințele și căutăm noi parteneri de afaceri. Totodată, prezentăm publicului larg – clienți sau potențiali clienți – litoralul: puncte bune și mai puțin bune. Vrem să le spunem de ce să aleagă litoralul românesc, care sunt noutățile, serviciile și facilitățile.
Nu în ultimul rând, târgul aduce clienților reduceri pe măsură, respectiv reduceri suplimentare față de cele curente, motiv pentru care clienții pot face rezervări până la 50% reducere față de oferta standard”, a precizat, pentru GoNEXT, Aurelian Marin de la Agenția Paradis Vacanțe de Vis.
“Târgul de Turism al României va aduce o îmbogățire a portofoliului de clienți direcți și noi colborări cu agențiile de turism nou-înființate. Punem la dispoziția clienților pachete turistice în România, Bulgaria, Grecia și Turcia. De asemenea, pentru Bulgaria avem curse zilnice cu autocarul în perioada 25 mai – 15 septembrie din București și curse săptămânale (sâmbăta) din Brașov. Pentru România acceptăm și plata cu tichete de vacanță”, a declarat pentru GoNEXT, Ioana Pavel, Reservation Manager la Agenția Iri Travel.
“Asociația Lucrătorilor în Turism Inforipisti va organiza în perioada Târgului de Turism al României o întâlnire adresată în primul rând membrilor, dar și tuturor persoanelor ce lucrează în turism. Deoarece ultimele luni ne-au adus modificări legislative importante în domeniul nostru de activitate, așteptările noastre de la Întâlnirea Infotripistilor și de la celelalte evenimente de pe parcursul târgului, sunt stabilirea bazelor și principiilor după care ne vom continua activitatea în agențiile de turism, sub egida prevederilor noilor norme legislative. Mai avem întrebări de adresat Ministerului Turismului, deoarece unele aspecte sunt încă neclare și ne dorim elucidarea lor pentru o aplicare corectă și completă a legilor. Pe lângă asta,Târgul de Turism înseamnă și revedere, ne adunăm și ne bucurăm unii de alții, lucrători în turism din toată țară, împărtășim experiențe și bune și rele, în încercarea de a fi tot mai buni în ceea ce facem”, a declarat președintele ALTI, Dana Rentea.
“Participăm la târg anul acesta cu același așteptări ca și anii anteriori, dorim să ne promovăm oferta turistică, să ne sporim vizibilitatea și să sondăm eventuale schimbări ale pieței.
În general, tocmai din cauza migrării ofertei turistice către on-line, expozițiile turistice la nivel global își pierd din relevanță pentru turiști, dar consider că pentru specialiști și antreprenori sunt din ce în ce mai necesare. În activitatea noastră interacționăm cu clienții și partenerii aproape exclusiv on-line, de aceea o platformă fizică este foarte importantă pentru vizibilitate și relaționare. Așadar, așteptările noastre nu sunt prioritar de vânzări, sezonul de vară de altfel fiind aproape închis integral deja, însă în prospectarea de colaborări noi și promovarea proiectelor noastre dezvoltare.
Anul acesta vom avea o participare deosebită, pentru turiști și pentru parteneri aducem împreună cu noi la București ansamblul de dans al Comunității Rușilor Lipoveni din Constanța și vom avea dansuri rusești reprezentative spiritulului ofertei noastre externe”, a declarat Andrei Vîlcovan de la Kalinka Travel, pentru GoNEXT.
“În ultimii ani, participarea noastră la Târgul de Turism s-a desfășurat prin reduceri afișate online, pe site-ul nostru. Nici anul acesta nu facem excepție de la acest obicei, mai ales că turiștii noștri manifestă deja din ce în ce mai mult interes și curiozitate pentru suprizele pe care le pregătim acolo la fiecare ediție. Bineînțeles, rezervările pot fi făcute nu doar online, ci și fizic, în agenția noastră, de pe Șoseaua Mihai Bravu.
Ne așteptăm la un târg extrem de interesant. Știm deja că pasionații de călătorii sunt din ce în ce mai dornici să aibă parte de experiențe noi și aventuri interesante, așa că suntem siguri că se va înregistra o cerere crescută la circuitele în toate colțurile lumii. Dar, mai ales, în destinații precum Egipt, India, China, Thailanda sau destinații din America sau Africa, acolo unde am pregătit reduceri de neratat.
În ceea ce privește destinațiile precum Grecia, Turcia sau Bulgaria, acolo unde avem reduceri de până la 35% sau transport gratuit, la sejururile atât cu autocarul, cât și cu avionul, știm că se va păstra trendul și că se va păstra interesul crescut din fiecare an, a precizat, pentru GoNEXT, Nicoleta Ungureanu, Marketing Manager la Europa Travel.
“Observăm un trend crescător față de anul trecut încă de la începutul acestui sezon. Reducerile de EB de la final de luna ianuarie au venit cu creșteri foarte mari. Cu siguranță aceste cifre reprezintă cifre de creștere dar suntem convinși că și piața s-a mai maturizat iar turiștii au înțeles într-un final că trebuie să rezerve din timp pentru a avea parte de tarife bune și disponibilitățile dorite. Noi suntem înarmați cu oferte care mai de care mai variate, așadar așteptăm clienții să vină în căutarea unor cocktailuri de trăiri minunate”, spune Maria Goicea, director de marketing la Cocktail Holidays.
“Târgul de turism este ocazia unor reduceri suplimentare față de cele din perioada de Early Booking, care sunt valabile nu numai la standul nostru, ci și online și în toate agențiile noastre din țară. Pe lângă noutățile anului, zboruri charter spre Antalya din mai multe orașe ale țării și vacanțe în Egipt și Tunisia, ori peste 180 de circuite pe toate continentele, am implementat în site, în premieră, graficul de tarife pentru fiecare hotel din pachetele de vacanță, pentru întreg sezonul. Asta îi ajută pe turiști să aleagă vacanța în funcție de bugetul pe care îl au, în deplină transparență. De altfel, transparența tarifelor în relația cu clienții noștri este politica pe care o avem în vedere în toate campaniile pe care le desfășurăm ori în afara acestora”, a explicat Dan Dumitru, director de marketing la agenția Paralela 45, pentru GoNEXT.
Ne asteptăm ca destinația Oradea să devină una dintre cele mai cunoscute destinații de City Break din România. Ca și la edițiile trecute, cei interesați de o vacanță la Oradea ne pot gasi în standul Oradea – Băile Felix – Bihor. Un city break în unul din cele mai frumoase orașe din România, se poate transforma într-o vacanță de minim 7 zile cu apă termală sau turism activ, a spus Mihai Jurca, Directorul Asociației de Promovare a Destinației Turistice Oradea.
Ghizii de Turism își sărbătoresc Ziua la Târgul de Turism
Ziua Internațională a Ghidului de Turism este celebrată în fiecare an pe 21 februarie. Anul acesta, evenimentul coincide cu deschiderea TTR, așa că ghizii din toată țara pornesc către ROMEXPO. Conducerea Federanției Naționale a Ghizilor de Turism din România (FNGTR) va fi prezentă.
“La ediția de primăvară a TTR din luna februarie, Federația Națională a Ghizilor de Turism din România, după doar un an de la înființare, devine partener Romexpo și se va afla în pavilionul B2 la standul 262. Astfel, avem ocazia să dăm startul promovării în primul rând a FNGTR-ului dar și a celor 8 Asociații de ghizi, membre fondatoare. Agențiile de turism, specialiștii în turism și nu în ultimul rând vizitatorii au posibilitatea să discute cu ghizii de turism de incoming sau outgoing, să consolideze parteneriate și să se stabilească noi relații de colaborare. Pe data de 21 februarie, în sala Sadoveanu din pavilionul E2, complex Romexpo, începând cu ora 13.00, dar ş i în cadrul standului FNGTR, vom desfășura acțiuni cu ocazia Zilei Internaționale a Ghidului de Turism. Se vor prezenta teme pentru diferite destinații din țară, trasee noi în cadrul tururilor din București, se va pune accent pe relația agenția de turism – ghid de turism, vom vorbi despre profesia liberală.”, a explicat, pentru GoNEXT, George Vasiliu, președintele FNGTR.
Mihai Costriș, Director ROMEXPO: “vizitatorii să-și găsească vacanța de vis, expozanții să promoveze turismul românesc”
„Am ajuns la cea de-a 41-a ediție a Târgului de Turism al României, cea mai vizibilă manifestare pentru industria de profil, și ne bucură că și și anul acesta vizitatorii au la dispoziție cea mai bogată ofertă pentru petrecerea timpului liber.
Ca în fiecare an, Târgul de Turism al României prezintă oferte avantajoase de călătorie și vacanță către toate colțurile lumii și își propune să promoveze turismul românesc. Astfel, zonele turistice ale ţării noastre se află printre sutele de oferte pentru excursii și sejururi ce privesc aria turismului montan, al Mării Negre și al Deltei Dunării. Nu lipsesc nici pachetele personalizate pentru staţiunile şi zonele balneare sau agroturistice. De asemenea, companiile expozante au pregătit și pachete turistice pentru litoralul grecesc sau bulgăresc, oferte pentru petrecerea Sărbătorilor Pascale, dar şi reduceri pentru destinaţii exotice.
Le doresc vizitatorilor să-și găsească vacanța de vis, iar expozanților și partenerilor le transmit să continue eforturile de a promova turismul românesc şi internaţional”, a declarat Mihai Costriș, Director General ROMEXPO S.A, pentru GoNEXT.
Be the first to comment