INTERVIU Constantin-Daniel Cadariu: “Anul 2023 va fi un test pentru reforma în turism, cea a Organizațiilor de Management a Destinației, care au rolul esențial pentru promovare”

Constantin-Daniel Cadariu, Ministrul Turismului. FOTO MAT
Constantin-Daniel Cadariu, Ministrul Turismului. FOTO MAT

Jurnalistul Florin Albu de la Revista tour.ist, a discutat cu Ministrul Turismului, Constantin Daniel Cadariu, despre modul în care România va fi promovată în 2023. Interviul este publicat, în exclusivitate, de GoNEXT.

Domnule ministru, ați răbufnit la adresa Austriei pentru nedreptatea la care am fost supuși din partea cancelarului Nehammer. Ne-ați sfătuit să ocolim stațiunile austriece. Are România alternative? Este România tentantă pentru cei care renunță la vacanța din Austria?

România este o destinație turistică pe care peste 10 milioane de turiști au considerat-o prima opțiune. Avem toate formele de turism și 365 de zile pe an avem activități pentru toate buzunarele. Avem peste 200 de pârtii, iar sărbătorile de iarnă sunt organizate excepțional. Nu susțin, însă, un boicot la adresa Austriei.

Cred, însă, că trăim într-o democrație în care și noi, aleși ai românilor, putem să manifestăm public o frustrare față de un stat pe care l-am știut partener, dar care ne-a prelungit agonia de a sta în cozi la vamă. Mă gândesc la diaspora noastră care nici de aceste sărbători nu se va întoarce mai ușor în România.

La Londra, România a participat la Târgul de Turism, o prezență care a readus în atenție nevoia de promovare mai ales externă. Cum va fi anul viitor în materie de promovare externă?

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a aprobat, prin ordin, lista manifestărilor expoziționale de turism, din țară și străinătate, la care se va participa cu pavilion național în 2023. Sunt 14 manifestări expoziționale de profil, pentru care deja primim solicitări din partea mediului asociativ de turism din România, respectiv pentru cele primul semestru al anului viitor. Anul acesta avem și prima Organizație de Management a Destinației avizată de către Minister și îmi doresc ca numărul lor să fie din ce în ce mai mare pentru prezentarea intereselor economice din domeniul turismului în afara țării.

În continuare avem pe lista de priorități contractarea de servicii de promovare pentru a fi și mai prezenți pe anumite piețe din Europa, care deja asigură un volum important de turiști străini. Ne dorim să reușim să finalizăm și procedura privind campania de influenceri, însă și Ministerul luptă cu birocrația din zona de achiziții publice, care de mai bine de jumătate de ani ne blochează implementarea programelor.

Trebuie să muncim mai mult. Avem însă o serie de materiale pe care le-am realizat și un concept care să susțină brandul de țară și pași au fost realizat în direcția aceasta. Inclusiv parteneriatul cu orașul Sevilla care a fost plin de imagini din București.

A renunțat România la proiectele balneare? În ce direcții merge dezvoltarea turistică românească?

România deține o treime din potențialul balneoclimateric al Europei și nu putem renunța la o resursă atât de valoroasă. Anul acesta am făcut un pas important, prioritizarea realizării activităților majore pentru dezvoltarea turismului balnear și balneoclimatic în cadrul Masterplanul investițiilor în turism, alături de cele privind dezvoltarea domeniului schiabil.

Suplimentar, pentru mediul privat care activează în acest domeniu, așteptăm aprobarea de către Ministerul Finanțelor a schemei de ajutor de stat pentru modernizarea și dezvoltarea stațiunilor balneare și balneoclimatice. Îmi doresc ca anul viitor să vedem și primele contracte de finanțare semnate.

Cum va fi promovarea internă? Până la urmă, cel mai ușor de atras sunt turistul român și cel moldovean.

Anul 2023 va fi un test pentru reforma în turism, cea a Organizațiilor de Management a Destinației, pentru că vom începe să lucrăm mai mult cu acestea, care au rolul esențial pentru promovarea turismului. Este un obiectiv trasat și prin PNRR, dar și o nevoie de coagulare mai bună a intereselor de la nivel local. Ministerul va rămâne un partener de dialog, împreună cu membrii Consiliul de Brand Turistic Național. Mă bucur că am reușit anul acesta să asigurăm din nou voucherele de vacanță pentru bugetari pentru că sunt sume importante care se întorc în infrastructura turistică și care cresc atât notorietatea, cât și calitatea serviciilor autohtone.

Unde mergem la vară în vacanță?

România are toate formele de turism. Invit românii să descopere România, pentru că este o țară foarte frumoasă, cu multe de oferit.

Va putea sătmăreanul să meargă în city-break la Brașov cu avionul?

Sau cu trenul. Este nevoie de investiții în transport și vă asigur că nu există zi în care să nu am discuții cu reprezentanții Ministerului Transportului și Infrastructurii pentru a evidenția importanța accesibilizării într-un termen rezonabil a destinațiilor.

Aveți un mesaj pentru cititorii revistei tour.ist?

Alegeți România și susțineți turismul autohton. Promovați România, așa cum o promovează și străinii, frumoasă și ofertantă.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*