Peste 166.000 de turiști români au cheltuit peste 40 milioane euro în stațiunile din țară de Revelion

Trekking pe munte, pe zăpadă. FOTO Facebook / Mountain Trekking
Trekking pe munte, pe zăpadă. FOTO Facebook / Mountain Trekking

În stațiunile din țară au ajuns de Revelionul 2018/2019 peste 166.000 de turiști români, cu 4,5% mai mult decât în anul precedent, și au cheltuit peste 40 de milioane de euro, în creștere cu 8.5%, comparativ cu Revelionul anterior, reiese din calculele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Așa cum era de așteptat, în acest an, de Revelion, numărul turiștilor a crescut, având în vedere majorarea puterii de cumpărare și, mai ales, prezența voucherelor de vacanță, care au compensat lipsa zăpezii din unele stațiuni și au dus la o creștere de 4,5% a numărului de turiști față de Revelionul 2017/2018.

“Ca în fiecare an, România rămâne principala opțiune de vacanță a turiștilor români. Tarifele de cazare accesibile, mâncarea mai ieftină decât oriunde în destinațiile străine concurente și faptul că pentru prima dată au fost distribuite voucherele de vacanță și personalului bugetar, au facut ca numărul de români din stațiunile autohtone să crească de la an la an. Pe de altă parte, chiar daca nu a devenit, asa cum ne dorim cu toții, o destinație internațională importantă, un numar din ce în ce mai mare de străini au început să ia în calcul Romănia atunci când își plănuiesc vacanța de Revelion”, a declarat Dragoș Răducan, Prim-Vicepreședinte Executiv FPTR.

Revelionul în România

Ca de obicei, destinațiile cu tradiție au fost foarte solicitate, înregistrându-se la nivel național o creștere a numărului de turişti cu 4,5% față de anul trecut. Cele mai multe locuri vândute de Revelion s-au Înregistrat în turismul rural. Astfel, 57.000 de turişti au preferat să-şi petreacă noaptea de Revelion la pensiuni, fiind, totuși, cu 1,7% mai puțini faţă de anul trecut. Datorită pachetelor consistente de servicii, în acest segment s-au înregistrat cele mai lungi sejururi, de până la cinci nopți.

Peste 28.000 de români au ales să petreacă sărbătorile de iarnă în staţiunile balneare, similar cu anul trecut. În acest an, o creștere s-a înregistrat în zonele montane, unde 37.000 de persoane au optat să-şi petreacă vacanţa de Revelion la munte, cu 2,7% mai mult față de anul trecut. Aceste evoluții statistice sunt în limita marjei de eroare, ele fiind nesemnificative.

Cea mai mare creștere procentuală s-a înregistrat pentru ofertele de Revelion ale hotelurilor din marile oraşe ale României,unde au plătit un pachet de minimum 2 nopți peste 42.000 de persoane, în creștere cu 16,5% față de anul trecut.
Creşteri s-au înregistrat în Delta Dunării, dar și pe Litoral, numărul turistilor din aceste destinații fiind, totuși, foarte mic, din cauza numărului restrans de locuri de cazare încălzite.

În ceea ce priveşte tarifele percepute în perioada Revelionului, se constată că acestea s-au majorat față de 2018 cu o medie de 4%, cu mult sub creșterea elementelor care compun tariful, cum ar fi utilitățile și salariile, care au avut creșteri de până la 25% în anul 2018, diferența fiind compensată prin scăderea TVA-ului, dar mai ales prin scăderea profitului hotelurilor.

Astfel, din calculele FPTR, românii au cheltuit peste 187,5 milioane de lei (40 mil. euro) pentru achiziţionarea pachetelor de Revelion în ţară, în creștere cu 8,5% față de anul anterior. Cele mai căutate zone au fost Valea Prahovei, Poiana Braşov, Păltiniş, Rânca, Strajă, Călimăneşti, Felix şi zonele tradiţionale rurale Bran-Moieciu, Maramureş, Bucovina.

Revelionul în străinătate

Românii care au ales să își petreacă vacanța de sărbători în străinătate au avut de ales între destinații de schi și sporturi de iarnă, pachete turistice de tip city-break în orașe europene și destinații exotice îndepărtate.Chiar daca au beneficiat de un număr mai mare de zile libere, doar 10.500 de turiști români au apelat la agenţiile de turism pentru petrecerea Revelionului în străinătate.

Astfel, numărul celor care au petrecut sărbătorile de iarnă în alte ţări a scazut cu aproximativ 5% față de anul trecut în aceeași perioadă, aceștia cheltuind însă o sumă similară cu cea de anul trecut, aproximativ 6,1 milioane de euro. Cei mai mulți și-au cumpărat pachete pentru destinații de schi și sporturi de iarnă în Austria, Franța, Italia și Bulgaria.

Se menține un interes crescut pentru destinații tip city-break, precum și reapariția ofertelor pentru ţările din zona Orientului apropiat și mijlociu, cum ar fi Maroc. S-a menținut interesul crescut pentru destinațiile exotice precum Bahamas, Jamaica, Australia, Africa de Sud, Dubai. S-au înregistrat și solicitări pentru Republica Dominicană, Maldive, Singapore, Mauritius și Thailanda.

Turism semi-organizat şi rezervările online

De-a lungul anului 2018, majoritatea românilor au ales să-și organizeze pe cont propriu vacanțele, astfel că numărul turiştilor români care îşi cumpără servicii turistice folosind sisteme de rezervări online este în continuă creştere. Aceştia rezervă în special bilete de avion şi cazări în destinaţii externe, renunţând la serviciile de masă şi agrement, specifice perioadei.

Toate aceste date sunt aproximative, au fost obţinute pe baza estimărilor furnizate de membrii FPTR şi a sondajului aplicat unui număr semnificativ de operatori din turism.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*