Proiectul „România – destinație wellness” a fost lansat la Therme București

Turismul balnear crește în România. FOTO rhythmuswege
Turismul balnear crește în România. FOTO rhythmuswege

despreSpa.ro alături de Travelle – wellness escapes, agenție de turism din România specializată exclusiv în turism wellness și de Asociația SPA România au lansat joi, 1 noiembrie, Proiectul “România – destinație wellness” – o inițiativă care își propune să situeze România pe harta turismului wellness internațional.

În contextul în care turismul wellness internațional înregistrează creșteri enorme de la un an la altul, România are perspectiva de a atrage mulți clienți străini pentru vacanțe wellness.

Pe lângă inițiativele internaționale care oferă suport în acest sens și în care despreSpa.ro este deja partener, cum ar fi: Eastern European Initiative, Wellness Tourism Initiative – de la Global Wellness Institute, România – destinație wellness este primul proiect local pentru promovarea României din această perspectivă.

Centrele spa & wellness participante încă din prima etapă a proiectului sunt: Afrodita SPA – Băile Herculane, Ana Aslan Health SPA – Hotel Europa, Eforie Nord; Country SPA – Snagov, Daniel Castle SPA – Tălișoara, Covasna; Forest SPA – Valcea; Iaki SPA – Mamaia; Imperia SPA Marina Regia Residence – Mamaia Nord; SunGarden Golf & SPA Resort – Cluj; SPA Teleferic Grand Hotel – Poiana Brașov, Therme București; Tisa SPA – Băile Olănești; Vega SPA – Hotel Vega, Mamaia, Constanța.

Evenimentul de lansare a proiectului România – destinație wellness a fost susținut de Therme București.

„Prima etapă a proiectului România – destinație wellness a presupus conceperea de către centrele spa a unor ritualuri spa specific românești. Ne-am dorit ca toți clienții spa, români sau străini, să fie întâmpinați, pe parcursul întregului circuit prin România, de experiențe spa unice în lume. Experiențe pe care să nu le mai poată trăi în niciun alt centru spa din altă țară, deoarece pornesc de la istoria locului și de la ingrediente locale: plante, sare, argila, nămol, dar au fost incluse în ritualuri și îmbăieri cu ape termale etc. Turiștii spa străini vor avea ocazia, în cadrul circuitelor spa pe care le pregătim, să simtă România din această perspectivă: a bogățiilor cu care țara noastră a fost binecuvântată”, a declarat Ioana Marian, Fondator despreSpa.ro și Președintele Asociației SPA România.

„Următoarea etapă importantă a proiectului constă în invitarea unor jurnaliști și social media influenceri specializați în spa & wellness din țările în care Travelle – wellness escapes a încheiat contracte de colaborare cu tour operatori care activează în turismul wellness. Invitarea jurnaliștilor și a influencerilor va fi parte a proiectului #ExperienceRomania din luna mai 2019, dar acest grup va urma un circuit între centrele spa din cadrul proiectului România – destinație wellness, va testa ritualurile specific românești”, a declarat Daniel Ciucă, fondator Travelle – wellness escapes.

Turismul wellness internațional a crescut exponențial începând cu anul 2012. În 2013, turismul wellness internațional era de 439 miliarde USD, în 2015 crescuse deja la 583 de miliarde USD, în 2017 a fost de 639 miliarde USD și se estimează că în 2020 va ajunge la 808 miliarde USD (pentru o comparație, turismul cultural era de aproximativ de 800 de miliarde de USD în 2013, dar ritmul de creștere este mult mai lent în ultimii ani față de ritmul înregistrat de turismul wellness) – sursa: https://www.globalwellnessinstitute.org/.

La nivel internațional, aproximativ 41% din turismul wellness este reprezentat de turismul spa de relaxare.
Piata Spa de relaxare din România este încă la un nivel scăzut. Sunt câteva zeci de centre spa, în special în cadrul hotelurilor și câteva centre tip Day SPA. Începând din anul 2012, despreSpa.ro centralizează și publică cifrele pieței spa din România. În anul 2017, cifra pieței spa din România a fost de aproximativ 24,4 milioane de euro, dintre care 15,6 milioane de euro din accese spa (la zonele de piscine, saune și alte facilități spa) și 8,8 milioane sunt echivalentul celor 262.856 de tratamente spa efectuate de 187.754 de clienți (unici) din centrele spa. În anul 2017 a fost înregistată o creștere cu o medie de 16,1% a cifrei de afaceri, din care 5,4% din terapii spa. Aceste cifre sunt aferente serviciilor de relaxare. Nu au fost incluse în statistică alte tipuri de servicii care pot fi oferite adiacent în centrele spa: tratamente de slăbire, fitness, dar nici terapiile realizate în bazele de tratament balnear etc.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*