Din punct de vedere al contextului unui domeniu foarte larg cum este cel al turismului de sănătate (care poate găzdui sub „umbrela sa” multiple alte forme de turism care atrag segmente de consumatori specifice) este absolut necesară definirea fără echivoc a resurselor existente în spaţiul de referinţă, acestea constituind „materia primă” pentru dezvoltarea produselor şi/sau serviciilor turistice, conturând categoria în care acestea se încadrează la nivelul stațiunii Eforie Nord (turism medical, turism balnear, turism de wellness etc.).
Rolul în creștere al sănătății și bunăstării a generat noi grupuri de consumatori și noi piețe țintă. Furnizorii de servicii ”spa” și ”wellness” din cadrul stațiunii Eforie Nord încearcă să ajungă la aceste noi piețe țintă potențiale, creând elemente bine poziționate. Pentru anumite grupuri de consumatori, stilul de viață sănătos a devenit o filozofie a vieții și a unui mod de gândire.
Turismul de sănătate include activități din trei domenii diferite – sănătatea, folosirea apei termale, minerale sau de mare pentru scopuri de vindecare, turism (petrecerea timpului liber pentru recreere) și sport (centre de fitness, bazine, facilități de servicii spa).
Piața serviciilor ”spa” și ”wellness” sunt de o importanță esențială în ceea ce privește creșterea complexității produsului turistic. În sens larg, acestea sunt asociate cu lupta pentru menținerea unui stil de viață sănătos, inclusiv utilizarea serviciilor turistice la nivelul stațiunii Eforie Nord. Caracteristicile versatile pe care le-au facilitat combinarea lor cu diferite tipuri și forme de turism tradițional și de interes special.
Pe piețele dinamice și competitive din ziua de astăzi, turismul “spa” și ”wellness” oferă companiilor din sectorul călătoriilor oportunități provocatoare pentru extinderea afacerilor. Oferta lor este diversificată cu gama de produse și destinații specializate în turismul spa și ”wellness”. Sunt dezvoltate oferte și programe de vacanță alternative, orientate către turiști cu un profil diferit de cei tradiționali, consumatori de servicii de tip turistic standard.
Pentru a atinge o stare de bunăstare fizică, mentală și socială completă, o persoană sau un grup trebuie să fie capabil să identifice și să realizeze aspirații, să satisfacă nevoile, să schimbe sau să facă față mediului. Oamenii, în special cei interesați de serviciile ”spa” și ”wellness” au ajuns la concluzia că sănătatea nu este obiectivul în sine, dar este un instrument pe calea spre starea de bine.
Abordarea conceptuală a caracteristicilor produselor ”spa” și ”wellness” include: gândirea conștientă privind sănătatea; sport regulat; starea fizică adecvată vârstei; hrană sănătoasă; relaxare regulată; înfrumusețare; starea mentală și spirituală corespunzătoare; conștientizare a mediului de viață; ignorarea obiceiurile proaste.
Tendința actuală este de a diversifica oferta, cu numeroase proiecte pentru stațiunea Eforie Nord, ce oferă totodată spații de cazare, facilități sportive și de divertisment, precum și facilități și programe de spa.
Be the first to comment