TAROM zboară cu avionele aproape goale. 3 idei mai bune

Adrian Boioglu - Editorial
Adrian Boioglu - Editorial

Citeam pe pagina lui Răzvan Pascu despre faptul că un avion București – Budapeste a plecat ieri cu doar 25 locuri pline din cele 68. Comentariile celor care îl urmăresc confirmă că e o practică frecventă pentru TAROM.

De ce se întîmplă asta? Prețuri foarte mari pentru bilete și nepăsarea. Să nu uităm că TAROM ține totuși de Ministerul Transporturilor. 97.17% din acțiuni sunt deținute e Statul Român și restul de diferite societăți, regii și compani de stat.

Prima întrebare care îmi vine în minte este: de ce și-ar bate capul cineva să umple niște locuri din avion când banii oricum vin de la Stat? Și, invariabil, îmi aduc aminte de o discuție pe care am avut-o cu un Senior Vice President de la Turkish Airlines în urmă cu doar câteva zile. Turkish Airlines este tot companie de stat (în proporție mai mică), dar este una dintre cele mai profitabile din Europa și din lume.

Ce face Turkish Airlines atunci când are un zbor Constanța – Istanbul care nu e mereu plin? Introduce escală la Varna, așa că avioanele au mereu pasageri.

E nevoie să mai spun că în urmă cu 2-3 ani o doamnă de prin conducere TAROM nu a vrut să aibă o cursă de pe aeroportul Constanța? Nicio problemă! Au venit Turkish Airlines și la Constanța și la București și la Cluj. Nici nu mai spun că pe Aeoportul Constanța există mai multe companii cu zboruri low-cost.

Am încercat să mă pun în mintea celor care decid la TAROM și am zis așa: “noi suntem o companie premium, nu low-cost, ținem tarifele sus pentru că vrem să arătăm că nu ne vindem ieftin”. OK, dar Bugetul de Stat nu este un sac fără fund. Oare la un moment dat, cineva o să tragă linie și o să închidă robinetul de bani?

Apropo, pe site-ul TAROM sunt câteva oferte. Dar cine să-ți cumpere bilete dus-întors la 99 Euro când poți să ajungi în aceleași destinații cu 9 – 22 Euro la low cost?

Menționez că am zburat o singura dată cu TAROM și mi-a plăcut foarte multe atitudinea însoțitoarelor de zbor dar și mâncarea. Din punctul acesta de vedere, nu am ce să le reproșez.

La final, ofer TAROM 3 idei care i-ar ajuta să umple toate acele scaune goale de pe zborurile interne și internaționale.

1. Oferiți locurile goale oamenilor de turism. Ei vă motorizează activitatea și aveți nevoie de ei să circule cât mai mult.

2. Oferiți locurile goale tuturor celor care au zburat de 3-5 ori cu TAROM. Faceți un program prin care omul e anunțat cu 3 zile înainte că poate să meargă gratuit la Budapesta dus-întors în luna ianuarie. Unii vor refuza, alții nu, dar măcar omul acela se simte bine că a primit o astfel de ofertă și vă alege și pentru alte călătorii.

3. Nu în ultimul rând, oferiți acele locuri libere unor oameni care vă pot promova cu adevărat: jurnaliști, bloggeri, vloggeri și influenceri. Ai 40 scaune neocupate? Ia și 10 persoane care au astfel de job-uri! Sunt convins că după primul an, nu veți mai avea atât de multe locuri goale.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*