Turiștii ce vor vizita Constanța în sezonul estival ar putea plăti pentru transportul în comun cu deșeuri reciclabile

Turiștii ce vor vizita Constanța în sezonul estival ar putea plăti pentru transportul în comun cu deșeuri reciclabile

În municipiul Constanța se lansează campania „Schimbă PET-ul cu biletul”, o inițiativă unică în România, prin care locuitorii și turiștii vor putea circula cu mijloacele de transport în comun, plătind la schimb cu PET-uri și doze de aluminiu.

Vineri, 21 mai, locuitorii și turiștii din Constanța vor putea circula cu mijloacele de transport în comun în schimbul a trei deșeuri colectate. Campania „Schimbă PET-ul cu biletul”, este lansată de Primăria Municipiului Constanța și Asociația Act for Tomorrow cu sprijinul Federației Organizațiilor Neguvernamentale de Tineret din Constanța, Kaufland România și Green Ambalaje, în contextul ediției din acest an a Zilei Municipiului Constanța și a programului național „Vinerea Verde”, lansat de Ministerul Mediului, o inițiativă menită să reducă poluarea cauzată de transportul cu mașinile personale în marile orașe, prin care toți cetățenii sunt încurajați să utilizeze transportul alternativ pentru deplasarea la și de la serviciu.

Campania este o premieră pentru România, ea având, atât obiectivul încurajării folosirii transportului public, cât și obiectivul de a promova colectarea și reciclarea deșeurilor care, pe lângă faptul că vor fi transformate în noi resurse, în acest context facilitează și accesul locuitorilor la transportul public.

Acțiunea pilot de vineri, 21 mai, se va desfășura în următoarele stații CTBUS: Far; Gară CFR; Poarta 2 Port – Tribunal; Cap de linie Tomis Nord (Cireșica); City Park Mall. Cei dornici să participe trebuie doar să aibă la ei trei PET-uri sau doze de aluminiu, de orice dimensiune și să le predea la unul dintre punctele de colectare din cele mai circulate stații din Constanța, unde vor fi întâmpinați de voluntarii campaniei. Aceștia le vor oferi în schimbul deșeurilor un bilet, valabil pe orice linie, pe durata întregii zile. Costul biletelor este suportat integral de către partenerii privați ai acestei campanii. Toate PET-urile colectate în cadrul campaniei vor fi transmise către fabricile de reciclare Green Ambalaje, unde vor fi transformate în noi resurse.

În funcție de rezultatele acțiunii pilot derulate vineri, 21 mai, Primăria Constanța și partenerii acțiunii iau în calcul extinderea acesteia în fiecare vineri, pe întreaga perioadă a sezonului estival.

„Ne bucurăm că suntem primul oraș din România care demarează o astfel de inițiativă care aduce beneficii reale atât la nivelul mediului, dar și pentru locuitorii orașului. Promovarea sustenabilității la nivel municipal reprezintă o direcție strategică a administrației publice locale din Constanța. Frumusețea și curățenia orașului nostru nu se poate menține fără ca fiecare dintre noi să contribuie activ. Tocmai de aceea, această inițiativă reprezintă un model de implicare, care va uni forțele constănțenilor cu cele ale autorităților, a societății civile și a mediului privat, pentru a demonstra că împreună putem da o nouă viață deșeurilor, evitând în același timp aglomerările din trafic și contribuind la promovarea transportului alternativ“, spune primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac.

Totodată, campania se desfășoară în cadrul Programului Capitala Tineretului din România 2021-2022 și contribuie la atingerea a patru Obiective de Dezvoltare Durabilă: O11 – Orașe și comunități durabile; O9 – Infrastructură și industrializare; O14 – Viața Acvatică; O12 – Consum și Producție Responsabile.

Campanii similare au fost desfășurate și în alte mari orașe din lume și au avut rezultate extrem de bune: Roma (Italia), Istanbul (Turcia), Beijing (China), Surabaya (Indonezia). De exemplu, în Istanbul, în primul an al campaniei au fost colectate 4,1 milioane de PET-uri, echivalentul a 75.000 kg de plastic.

Un alt aspect inedit al campaniei îl constituie infrastructura de colectare separată a deșeurilor, aceasta având forma unor animale marine gigant, care reprezintă cele mai cunoscute specii protejate din apele din România. Cele patru sisteme gigant reprezentând doi delfini, un sturion și o broască țestoasă au rolul de a trage un semnal de alarmă asupra impactului pe care deșeurile îl au asupra animalelor acvatice. Campania se desfășoară la Marea Neagră, aceasta fiind a doua cea mai poluată mare din Europa. După partea de vest a Mării Mediterane, Marea Neagră conține cea mai mare densitate de gunoaie produse de om și ajunse în mediul marin din UE. Plasticul constituie 90 la sută din deșeurile produse de oameni și descoperite în mediul marin, iar 85 la sută dintre acestea sunt sticlele de plastic (PET) și pungi de unică folosință, aceste două categorii de obiecte reprezentând doi dintre principalii poluanți marini.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*