Cum ne ia 1 Mai prin surprindere

Adrian Boioglu - Editorial
Adrian Boioglu - Editorial

Totul pe fugă, totul în ultimul moment, totul pe repede înainte. Totul pe “Lasă că merge și așa”. Uneori am senzația că 1 Mai – deschiderea sezonului estival – ne ia prin surprindere.

“Aaaa, e trecut Paștele? Cum adică vin turiștii peste o săptămână?!?!?”

Acum doi ani am dat vina pe vremea rea. Anul trecut forța de muncă a fost o problemă. Oare când o să începem să facem carul ăla de iarna și sania să o construim de prin iulie?

Dacă agențiile pot să vândă pachete pentru mare încă de la Târgul de Turism din februarie, de ce nu pot și proprietarii de terase să scoată ușile din cuie prin martie, să dea o mână de vopsea la începutul lui aprilie și să măture curtea înainte de Paște. Ne bazăm doar pe pachetele vândute și atât?

Nu îl regret pe Mazăre sau pe Agathon, dar celebrele “Comandamente” puneau oamenii în mișcare, trezeau frumoasele adormite și le trimiteau în cluburi și aveau litoralul “deschis” cu cel puțin o săptămână înainte de Paște sau 1 Mai.

Așa cum zăpada ne ia prin surprindere în noiembrie – decembrie, la fel ne plângem că nu avem timp să le facem pe toate. Și situația e aceeași și în alte zone, nu fac referire doar la litoral.

Mă tot uit la Delta Dunării. E drept că acolo nu e nevoie să dai mult cu mătura, pentru că apa trece și rămân doar pietrele frumoase. Dar oamenii aceia învață să renască și fac pași frumoși către promovarea unitară. O mână de oameni de la Asociația de Management al Destinației Turistice Delta Dunării fac toată treaba asta bună. Au lăsat litoralul să se promoveze singur, au convins atât autoritățile locale, cât și patronatele că doar împreună poți să faci treabă, au lăsat cârcotașii într-un nor de praf și au demarat. Rezultatul e simplu: în mai puțin de un an a crescut uluitor numărul turiștilor din Delta Dunării.

La fel e și la Oradea. Tot o Asociație de Promovare muncește pentru imaginea orașului, iar rezultatele sunt spectaculoase. Ei bine, pentru ei nu există extra-sezon, nu există “Lasă că merge și așa”.

Și în turism, ca și în orice alt domeniu, rezultatele bune se văd cu muncă suținută, nu cu stat pe Facebook, comentat pe la colțuri, pierdut timpul prin ședințe sforăitoare, tânjit după banii publici și miorlăit pe la uși.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*