VIDEO Delta Dunării, promovată la nivel european. 22 jurnaliști străini au vizitat “perla coroanei” și s-au întâlnit cu ministrul turismului, Bogdan Trif

Ministrul turismului, Bogdan Trif, în Delta Dunării. FOTO Adrian Boioglu
Ministrul turismului, Bogdan Trif. FOTO Adrian Boioglu

A fost agitație mare în Delta Dunării zilele acestea când 22 de jurnaliști străini de la Parlamentul European au luat la pas canalele pline de vegetație sălbatică, pensiunile din cele mai importante resort-uri și meniurile cele mai reprezentative din bucătăriile tulcene.

Grupul reporterilor de la Bruxelles a fost organizat și adus în Deltă de către autoritățile de la București într-o încercare eficientă de a face reclamă țării noastre, pentru un eveniment cu bătaie lungă: România urmează să preia președinția Uniunii Europene de la ianuarie 2019 și din acea clipă se va vorbi foarte mult despre noi. Așa că Ministrul Turismului și-a spus “de ce nu și despre Deltă?”și a decis să aducă aici pe cei mai reprezentativi corespondenți europeni de la Bruxelles. Între 31 mai și 2 iunie i-a plimbat peste tot prin nordul Dobrogei, și pe apă și pe uscat.

“Este al doilea infotrip pe care-l organizăm anul acesta; ziariștii străini au fost profund impresionați, urmează să relateze prin diferite reportaje de frumusețile pe care le-au descoperit aici, astfel că turiștii din afara țării lor să ne viziteze – cred- în număr mult mai mare în perioada imediat următoare sau în anii viitori”, e convins ministrul turismului, Bogdan Trif.

Plimbarea jurnaliștilor străini prin “perla coroanei” turismului românesc, cum mai este denumită Delta Dunării, e o strategie de imagine gândită de ceva vreme la Guvern și pusă în aplicare zilele acestea, odată cu venirea sezonului cald. Și-au dat mâna ca să iasă bine mai multe instituții centrale și locale, mai ales că la sfârșitul infotripului gazdele au organizat și o conferință de presă, de data aceasta cu jurnaliștii români. Străinii au fost în fața camerelor de luat vederi, în calitate de intervievați, iar confrații români i-au descusut pe toate părțile încercând să afle cu adevărat ce gândesc și cu ce impresii pleacă de la noi.

“Nu e prima oară când vin în România; eu sunt neamț, locuiesc în Germania, însă tatăl meu a fost minoritar german în România. Provenea din Jimbolia, în vestul țării. Până pe la 18-20 de ani mi-am petrecut regulat vacanțele de vară în România, dar asta a fost demult, acum 30 de ani. Ultima oară am fost în România în anii ’90 și acum mă reîntorc după această lungă pauză și vreau să vă spun că țara s-a schimbat enorm în bine, într-un mod foarte bun. Străzile pe care le-am văzut arată bine – asta ca să dau un exemplu oarecare. În Deltă vin acum pentru prima oară: am citit despre ea însă nu o văzusem niciodată și e minunată! Te scoate din stressul cotidian, e atât de relaxantă! … Iarba verde, păsările, liniștea, satele frumoase – a fost extraordinar să le văd pe toate din barcă și să fiu acolo, în acea sălbăticie virgină…”, a declarat cu oarecare nostalgie Norbert Wallet, jurnalist german la Stuttgarter Nachrichten.

Slovenia e o țară cu multă natură din care turismul face mulți bani: au munți, au pârtii de ski, râuri de culoarea smaraldului și porturi amenajate în mod romantic. De aceea l-am întrebat pe slovenul Bostjan Anzin, jurnalist la RTV Slovenia, cum i s-a părut Delta noastră: am vrut să-i cunoaștem părerea, pentru că omul e obișnuit deja cu minunile naturii din țara sa, iar o comparație la nivel de calitate ar fi veridică, venită din partea lui.

“E uluitor! Ai multe așteptări când vii aici și toată lumea îți spune “Delta e o perlă a turismului”, dar e peste așteptări! Sunt mult mai multe de văzut decât am crezut și ador modul acesta de conservare a naturii pe care-o vedem peste tot, de jur împrejur. Așa că, aducând turiști, dar păstrând și natura neafectată, e un lucru extraordinar! Când vorbim despre România avem o mulțime de prejudecăți – multă lume nu știe de România, și nu doar în Slovenia. Tot ce știm e despre Ceaușescu și că țara e în Uniunea Europeană – chestii de genul acesta. Însă povestea cu natura e incredibilă, mai ales pentru noi slovenii, pentru că în țara noastră natura este foarte importantă și înseamnă mult pentru noi”, a spus Bostjan Anzin, de la RTV Slovenia.

Toată aventura aceasta a jurnaliștilor străini care au hoinărit trei zile prin Delta Dunării n-ar fi fost posibilă fără implicarea managementului local. Cătălin Țibuleac este președintele Asociației de Management al Destinației Turistice Delta Dunării, și militează tot timpul pentru genul acesta de parteneriat public-privat, pentru ca lucrurile să iasă bine.

“Acțiunea de astăzi cu prezența jurnaliștilor acreditați la Parlamentul European reprezintă un nou exemplu de parteneriat public-privat: Consiliul Județean, Ministerul Turismului și Asociația de Management. Din nou am încercat și am reușit, spun eu, să completăm eforturile autorităților centrale și locale pentru a promova Delta Dunării într-un context european important pentru România: preluarea președinției Uniunii Europene din ianuarie 2019”, a declarat pentru GoNEXT Cătălin Țibuleac, președintele Asociației de Management al Destinației Turistice Delta Dunării.

Dacă infotripul celor de la Bruxelles prin Deltă a fost sau nu un succes, vom vedea în viitorul apropiat, citind cronicile și articolele scrise de jurnaliștii europeni. Am încercat totuși să anticipăm care va fi tonul presei europene, odată ce va fi plecat din țara noastră, și l-am întrebat pe neamțul Norbert Wallet, ce-și va aminti peste un timp, după ce impresiile sale nu vor mai fi așa, “la cald”.

“Eu sunt un corespondent de presă politic de fapt, așa că mereu încerc să văd nu doar latura turistică, ci și situația politică și mersul țării iar România de azi, cea pe care o vedem acum, e foarte interesantă din punct de vedere politic: e multă tensiune politică în aer și vom vedea cum evoluează lucrurile – în mod pozitiv sau în mod negativ. În fine, nu o să fie ușor să scriu despre România, despre locurile turistice de aici, însă vreau să redau întreaga situație a țării”, explică neamțul Norbert Wallet de la Stuttgarter Nachrichten.

Ne-am bucurat să observăm optimismul debordant al mininstrului turismului, Bogdan Trif, pentru care infotripul recent încheiat este doar primul dintr-un șir mai lung de astfel de excursii pe care România le pregătește jurnaliștilor străini prin toate regiunile istorice. Conștient că mai avem multe cu care să ne lăudăm, Bogdan Trif pune la cale experimente noi.

“Aceste infotripuri nu se referă doar la Delta Dunării. La sfârșitul lunii iunie o să avem un alt traseu cu un alt grup de ziariști și o să mergem prin București, zona Brașovului, zona Sibiului – deci o să acoperim toată țara, dar, fără doar și poate, principalul nostru atu este Delta Dunării pentru că e unică în Europa – nu are nimeni așa ceva – și trebuie să profităm”, spune cu mândrie Bogdan Trif.

Cea mai importantă campanie de promovare a Deltei Dunării și Dobrogei de Nord a ajuns la final. Cei 22 de jurnaliști, acreditați la Consiliul Uniunii Europene, au avut prilejul de a cunoaște unicitatea și multiculturalitatea Destinației Turistice Delta Dunării și Dobrogea de Nord. Oaspeții au fost încântați de frumusețea locurilor vizitate: Murighiol, Uzlina, Mila 23, Crișan, lacurile și canalele din Delta Dunării și s-au declarat ambasadori ai turismului în zonă.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*